ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شوخی مرگبار گیمر‌‌
تکنولوژی

دستگیری متهم شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty

دیروز پلیس لس آنجلس مردی ۲۵ ساله‌ را به علت گزارش غلط و کشاندن نیرو‌های ضربت به خانه‌ی فردی بی‌گناه دستگیر نمود. این شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty موجب شده بود تا قربانی بی‌گناه توسط ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

دیروز پلیس لس آنجلس مردی ۲۵ ساله‌ را به علت گزارش غلط و کشاندن نیرو‌های ضربت به خانه‌ی فردی بی‌گناه دستگیر نمود. این شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty موجب شده بود تا قربانی بی‌گناه توسط نیر‌وهای ویژه به ضرب گلوله‌ کشته شود.

«تایلر بریس» روز جمعه بعد از درگیری لفظی دو گیمر Call of Duty سر مسابقه‌‌ی آنلاینی که تنها ۱.۵ دلار جایزه‌‌ی آن بود، به پلیس تلفن کرده و با گزارش غلط آدرسی که به گمان او آدرس گیمر دیگر بود را گزارش نمود تا نیروی‌های ویژه را به خانه‌ی او بکشاند.

شوخی مرگبار گیمر‌‌
تایلر متهم ردیف اول این پرونده

اکنون با توجه به صحبت‌های بریس که سابقه‌ی گزارش‌های تهدید به بمب‌گذاری با پروفایل توییتر SWAuTistic را در کارنامه‌ی خود دارد، مشخص شده است که یکی از گیمر‌ها آدرس قربانی را به او داده تا سر به سرش بگذارد.

او نیز که به گفته‌ی خود علاقه‌ی زیادی به اذیت کردن گیمر‌های از همه جا بی خبر دارد، تلفن را برداشته بعد از تماس با پلیس ویچیتا به دروغ ادعا کرده که پدرش را به ضرب گلوله کشته و خانواد‌ه‌اش را نیز گروگان گرفته است.

نکته‌ی عجیب اینجاست که آدرس گیمر دیگر نیز تقلبی بوده و هیچکدام از اعضای خانواده‌ی فینچ ربطی به درگیری دو گیمر نداشته‌اند.

پس از این گزارش غلط گروه ضربت سریعاً به خانه‌ی اندرو فینچ ۲۸ ساله هجوم آورده و برای حفظ جان گروگان‌های خیالی او را به ضرب گلوله از پا درآوردند.

شوخی مرگبار گیمر‌‌

این اتفاق اولین باری نیست که یک گیمر گزارش‌های غلط این چنینی می‌دهد. در واقع این عمل Swatting نام دارد، یک کاربر اینترنت به منظور اذیت فردی دیگر، اخبار غلطی از اتفاق خشونت باری در آدرس شخص مذکور گزارش می‌دهد. این درحالی است که کاربر به منظور مخفی نمودن نام خود از نرم‌افزار‌های جعل هویت استفاده‌ می‌کند. این اتفاق اصولاً عکس العمل سریع و خشونت بار پلیس را نتیجه ‌می‌دهد.

مشخص نیست که این شوخی مرگبار گیمر‌ ‌ها تا به حال باعث مرگ فردی شده است یا خیر اما در گذشته برخی از قربانیان به علت گزارش‌های غلط بدون مرتکب شدن هیچ تخلفی دچار مصدومیت‌های بسیار جدی شده‌اند.

آیا دادگاه آمریکا با در نظر گرفتن جریمه‌ مناسب برای این جوان ۲۵ ساله می‌تواند جلوی موارد مشابه این شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty را بگیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عبدالله موسوی
    عبدالله موسوی | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    بد توضیح دادی هیچی نفهمیدم از ماجرا

مطالب پیشنهادی