ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۳۰ درصدی سرعت دانلود جهان در سال ۲۰۱۷

رشد سرعت دانلود جهانی طبق تازه ترین گزارش شرکت Ookla (که در زمینه تست سرعت اینترنت فعالیت دارد) چه از طریق اینترنت موبایل و چه اینترنت کابلی، در سالی که گذشت بالغ بر ۳۰ درصد بوده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

رشد سرعت دانلود جهانی طبق تازه ترین گزارش شرکت Ookla (که در زمینه تست سرعت اینترنت فعالیت دارد) چه از طریق اینترنت موبایل و چه اینترنت کابلی، در سالی که گذشت بالغ بر ۳۰ درصد بوده است.

با این حساب متوسط سرعت دانلود از طریق ارتباطات پهن باند به رقم ۴۰ مگابیت بر ثانیه و در دستگاه های موبایل به ۲۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

اما رشد سرعت دانلود جهانی به عوامل مختلفی بستگی داشته که بهبود شبکه های ارتباطی در بسیاری کشورها نظیر نروژ، استرالیا و هند (که اخیرا شاهد رشد ۷۷ درصدی در سرعت اینترنت خود بوده) را می توان اصلی ترین عاملش دانست. هند همچنین در میان بزرگ ترین کشورهای دنیا بیشترین میزان بهبود در شبکه های اینترنتی خود را تجربه کرده است

.

البته این کشور هم اکنون رتبه ۷۶ام را در میان تمامی کشورهای دنیا در اختیار دارد و متوسط سرعت دانلود پهن باند آن از ۱۸.۸۲ مگابیت بر ثانیه فراتر نمی رود.

در ادامه فهرست کشورهایی را مشاهده خواهید کرد که بالاترین سرعت ارتباط پهن باند را در دنیا دارند (سنگاپور، ایسلند، هنگ کنگ، کره جنوبی و رمانی پنج جایگاه نخست دنیا را در اختیار دارند).

کشورهایی که بالاترین سرعت دانلود موبایل را دارند:

همانطور که مشاهده می کنید کشوری مانند آمریکا جایگاه ۴۴ام را از نظر سرعت دانلود موبایل دارد حال آنکه سرعت دانلود در این کشور برابر با ۲۶.۳۲ مگابیت بر ثانیه عنوان شده که رقم چندان پایینی نیست.

اضافه کنیم که کشورمان ایران نیز در فهرست پرسرعت ترین اینترنت های موبایلی و دسکتاپی دنیا به ترتیب جایگاه های ۶۷ام و ۱۰۵ ام جهانی را به خود اختصاص داده است.

رتبه بندی ها و متوسط سرعت های اعلام شده نیز همگی برپایه دیتای به دست آمده در ماه نوامبر هستند و در نتیجه با داده های مربوط به بازه زمانی سال قبل شان مقایسه شده اند. برای مشاهده اطلاعات مربوط به همه کشورها می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    ما که کلا پسرفت داریم.

  • coleman
    coleman | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    من سرعت 4 مگ مخابراتو میخرم 150 تا میده ده هزار بار اعتراض کردم هیچ جالب اینجاست سرعت 512 کیلیوبایت هم که میخرم همین سرعتو میده خیلی حالگیری شده واسم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    بدبختی این من سرعت دانلود خطم حتی از نصف میانگین ایران هم کمتره?بدلیل فاصله از مخابرات بیشتر از ۵۰۰کیلو نمیشه سرعت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی