ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قلب پورشه در کالبد بنتلی؛ نسخه V8 بنتایگا در راه است

در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که کمپانی انگلیسی بنتلی با رونمایی از یک شاسی بلند بسیار لوکس تمام توجهات را به سمت خود جلب نمود. این شاسی بلند بنتایگا نام داشت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در سال 2015 و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که کمپانی انگلیسی بنتلی با رونمایی از یک شاسی بلند بسیار لوکس تمام توجهات را به سمت خود جلب نمود. این شاسی بلند بنتایگا نام داشت و بنتلی به واسطه یک موتور 6 لیتری W12 قول عملکردی خارق العاده را برای آن داده بود که در عمل نیز این موضوع اثبات شد.

 Bentley Bentayga

بنتایگا از سال 2016 در کنار موتور W12 بنزینی با یک موتور دیزلی 4 لیتری V8 توئین توربو نیز تولید می شود. با تکیه بر این دو موتور، بنتایگا تقریبا از تمامی بررسی ها سربلند بیرون آمده و توانسته توانایی های بالای خود را به رخ رقبا بکشد.

اخیرا گزارشی در یکی از نشریات آلمانی انتشار یافته که بر اساس آن بنتلی بنتایگا بزودی با یک موتور V8 بنزینی نیز ارایه خواهد شد. اگر چه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این موتور در دست نیست، اما اگر نگاهی به نمونه های V8 بنزینی که در محصولات مختلف گروه فولکس واگن به کار گرفته شده اند، داشته باشیم با یک موتور 4 لیتری توئین توربو V8 روبرو می شویم.

این موتور در حال حاضر در زیر کاپوت مدل هایی مثل پورشه کاین و لامبورگینی اوروس نصب شده و به ترتیب برابر با 550 و 650 اسب بخار قدرت در مدل های یاد شده دارد.

هنوز گزارش Auto Motor und Sport مورد تایید مقامات بنتلی قرار نگرفته، اما اگر انگلیسی ها چنین تصمیمی داشته باشند، به احتمال زیاد موتور مذکور خروجی مشابهی همانند پورشه کاین خواهد داشت.

دلیل این امر ساده است. از آنجایی که مدل مجهز به موتور 6 لیتری W12 برابر با 600 اسب بخار قدرت دارد، می توان نتیجه گرفت که موتور V8 بنزینی جدید باید قدرتی کمتر از آن داشته باشد.

استفاده از یک موتور جدید برای بنتایگا با سیاست های اعلامی از سوی مدیر عامل بنتلی یعنی آقای ولفگانگ دورهایمر همخوانی دارد. وی چندی پیش گفته بود بنتلی برنامه هایی را برای تنوع بخشیدن به موتور مدل های مختلف خود تدوین کرده و در نهایت به سمت پیشرانه های هیبریدی حرکت خواهد کرد.

در صورت صحت گزارش نشریه آلمانی، انتظار می رود بنتایگای V8 بنزینی اوایل سال 2018 معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    لطفا یک مطلب درباره ی بنتلی کانتیننتال جی تی 2018 بزارید

مطالب پیشنهادی