ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین‌های خودران فورد
تکنولوژی

ماشین‌های خودران فورد به قابلیت دفاع شخصی مجهز می‌شوند؟

ماشین‌های خودران فورد همانند محصولات مشابه‌ در برند‌های دیگر قصد دارند که تلفات حوادث رانندگی را کاهش داده و تلاش کنند آسیبی به سرنشینان و رهگذاران نرسد. اخیراً این شرکت پتنتی ثبت کرده که خبر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

ماشین‌های خودران فورد همانند محصولات مشابه‌ در برند‌های دیگر قصد دارند که تلفات حوادث رانندگی را کاهش داده و تلاش کنند آسیبی به سرنشینان و رهگذاران نرسد. اخیراً این شرکت پتنتی ثبت کرده که خبر می‌دهد ماشین‌های خودران آن به قابلیت‌های تشخیص خطر مجهز شده و می‌توانند از آسیب رسیدن به خود نیز جلوگیری کنند.

ماشین‌های خودران فورد
نحوه عملکرد سیستم «تشخیص خطرهای فیزیکی نزدیک شده به اتومبیل»

در این پتنت‌ سیستمی با نام «تشخیص خطرهای فیزیکی نزدیک شده به اتومبیل» به چشم می‌خورد. این سیستم از سنسور‌های مسیریابی ماشین‌های خودران فورد استفاده کرده و آنها را به مکانیزمی مشابه زنگ خطر تبدیل می‌کند. فورد همچنین در نظر دارد قابلیتی برای ماشین‌هایش در نظر بگیرد که به خطرات موجود عکس‌‌العمل متقابل نشان دهند.

ماشین‌های خودران فورد
الگوریتم استفاده شده در سیستم دفاعی ماشین‌های خودران فورد

به گفته‌ی این شرکت آمریکایی، ماشین‌های یادشده از یک دوربین ۳۶۰ درجه بهره می‌برند که می‌توانند اتفاقات پیرامونشان را مشاهده و بررسی کنند. این اطلاعات سپس به یک سیستم عصبی مخصوص که برای تشخیص رفتار خشن یا خطرناک طراحی شده سپرده می‌شوند. نشانه‌های همچون ماسک بر صورت افراد یا در دست داشتن اسلحه از نظر این سیستم رفتاری خطرناک تلقی خواهند شد.

انتظار نداشته باشید که ماشین‌های فورد به قابلیت‌های اتومبیل مامور ۰۰۷ همچون شوک الکتریکی مجهز شوند

سیستم یاد شده نزدیک شدن خطر احتمالی را تشخیص داده و در مواقع مورد نیاز به آن عکس العمل نشان می‌دهد. البته این بدین معنی نیست که ماشین‌های خودران فورد به قابلیت‌های اتومبیل مامور ۰۰۷ همچون اسلحه‌های مختلف و شوک الکتریکی مجهز خواهند بود بلکه به جای آن سعی دارند با شدت بیشتری سیستم‌ حفاظتی و هشدارهای خود را بکار برده و دیگران را متوجه خطرات موجود کنند.

ماشین‌های خودران فورد

از همین رو وسیله‌‌ی نقلیه مذکور در صورت لزوم درهایش را قفل نموده و با به صدا درآوردن آژیر، بوق و فعال سازی چراغ چشمک زن به سرنشینان یا صاحبانش هشدار می‌دهد. ماشین‌های خودران فورد حتی می‌توانند در صورت تهدید‌های جدی سیستم رانندگی خودکارشان را فعال کرده و از محل حادثه دور شوند.

این ویژگی تنها به ماشین‌های خودران محدود نمی‌شود

از نظر محققان فورد این ویژگی مختص ماشین‌های خودران نیست و می‌توان خودرو‌های معمولی را نیز به این خصوصیت مجهز کرد. مسئولان این برند آمریکایی در این باره می‌گویند:

«امکان سرقت یا حمله به خودرویی که در حواشی جاده متوقف شده یا با سرعت کمی در حرکت است، نیز وجود دارد. از این رو مجهز کردن ماشین‌های معمولی به این ویژگی هم می تواند اثربخش باشد.»

اگرچه این ویژگی مختص ماشین‌های خودران نیست اما می‌تواند نیاز به حضور راننده را کمتر کند تا بتواند در طول سفر، فعالیت‌های دیگری انجام دهد یا به راحتی بخوابد. در صورت همه‌گیر شدن سیستم‌های دفاعی این چنینی خیال کاربران از دزدی و آدم ربایی نیز راحت خواهد شد.

پتنت ثبت شده برای ماشین‌های خودران فورد به معنی ساخت ماشین‌های خودگریز نیست اما می‌تواند سیستم‌های این وسایل نقلیه را در راستای راحتی سرنشینان ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    یاد قرقی تو چاق و لاغر افتادم? ?

  • hossein shafaghi
    hossein shafaghi | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    خودران نه خوردان ?

مطالب پیشنهادی