ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید چسب ویژه لاغری با قابلیت کاهش 30 درصد چربی در 4 هفته

محققان به تازگی موفق به تولید یک چسب ویژه شده اند که با قرار گرفتن روی پوست می تواند در مدت زمان 4 هفته تا 30 درصد از چربی اضافه بدن را کاهش دهد. [digipullqoute ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

محققان به تازگی موفق به تولید یک چسب ویژه شده اند که با قرار گرفتن روی پوست می تواند در مدت زمان 4 هفته تا 30 درصد از چربی اضافه بدن را کاهش دهد.

این دارو چربی های سفید جمع شده در زیر پوست را به چربی های مفید قهوه ای تبدیل می کند

این محصول که توسط دانشمندان دانشگاه تکنولوژی نانیانگ سنگاپور انجام شده شامل صدها سوزن بسیار ریز است که هر یک قطری کمتر از موی انسان دارند. داخل هر یک از این سوزن ها با دارو های کاهش وزن پر شده. نحوه عملکرد این دارو به این صورت است که با شکستن چربی های مضر سفید که در زیر پوست تجمع کرده اند، آنها را به چربی های مفید قهوه ای تبدیل می کنند.

لازم به ذکر است که در بدن انسان دو نوع چربی سفید و قهوه ای وجود دارد؛ چربی های سفید مضر بوده در حالی که چربی های قهوه ای برای بدن مفید هستند. با بالا رفتن سن، چربی های قهوه ای به مرور تحلیل رفته و بر حجم چربی های سفید افزوده می گردد.

داروی مذکور در حال حاضر روی موش های آزمایشگاهی تست شده و به گفته پژوهشگران تأثیر آن بسیار امید بخش بوده و می تواند یک روش به صرفه برای درمان چاقی باشد. به گفته پروفسور «ژو» یکی از محققان دخیل در این پروژه، در آزمایشی که روی موش ها انجام شد فرایند تبدیل چربی های زیر پوست به چربی های مفید قهوه ای پس از 5 روز شروع شد و انرژی موش ها نیز افزایش یافت.

میزان دُز و عوارض این دارو نسبت به روش های خوراکی و تزریقی مرسوم کمتر است

به گفته ژو میزان دُز دارویی که در این روش استفاده می شود نسبت به درمان توسط داروهای خوراکی یا تزریقی بسیار کمتر است. بدین ترتیب هزینه این روش پایین تر است و از سوی دیگر عوارض جانبی آن نیز کاهش می یابد. در این آزمایش ها همچنین کلسترول خون و اسیدهای چرب موش ها نیز کاهش یافت.

محققان این پروژه در نهایت امیدوارند روششان به توسعه درمانی بدون درد منتهی شود که توسط هر فردی به راحتی قابل استفاده باشد و در عین حال با قیمتی معقول روانه بازار شود. پیش از این نیز محققان دانشگاه های کلمبیا و کارولینای شمالی روشی را کشف کرده بودند که توسط آن بسته های پوشیده شده با ذرات نانو می توانستند چربی موش های آزمایشگاهی چاق را کاهش داده، باعث افزایش انرژی آنها شده و دیابت نوع 2 را نیز در آنها بهبود دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طبیبیان
    طبیبیان | ۱۱ دی ۱۳۹۶

    عالیه ، پیشرفت بزرگیه

مطالب پیشنهادی