ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال تست سیستم عامل مرموز فیوشا روی پیکسل بوک است

گوگل در حدود یک سال است که در حال طی کردن مراحل آزمایشی سیستم عامل متن باز فیوشا (Fuchsia) بوده و حالا مشخص شده این سیستم عامل در حال طی کردن مراحل تست روی لپ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۵۲

گوگل در حدود یک سال است که در حال طی کردن مراحل آزمایشی سیستم عامل متن باز فیوشا (Fuchsia) بوده و حالا مشخص شده این سیستم عامل در حال طی کردن مراحل تست روی لپ تاپ پیکسل بوک گوگل است.

از آنجایی که گوگل اطلاعات چندانی از پروژه فیوشا منتشر نکرده ، این پروژه بسیار مرموز به نظر می رسد.سیستم عامل مذکور در ابتدا به عنوان یک پروژه آزمایشی و به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل کروم و یا اندروید معرفی شد. البته بعد تر مشخص شد که این سیستم عامل قرار نیست جایگزینی برای اندروید باشد.

راهنمای منتشر شده، نحوه نصب فیوشا روی پیکسل بوک را شرح می دهد

بر اساس اعلام سایت اندروید پلیس، به تازگی راهنماهای رسمی مورد نیاز  برای نصب فیوشا در لپ تاپ پیکسل بوک برای توسعه دهندگان این سیستم عامل در اینترنت منتشر شده. این مسئله نشان می دهد در حال حاضر تعدادی از توسعه دهندگان مشغول کار روی آن هستند. راهنمای یاد شده همچنین نحوه بردن لپ تاپ به حالت دولوپر و بوت کردن از حافظه USB را شرح می دهد.

با توجه به اینکه کروم بوک ها در کل دیوایس هایی انعطاف پذیر برای توسعه دهندگان به شمار می روند، تعجبی ندارد که فیوشا روی این لپ تاپ ها تست شود.

در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این سیستم عامل چه هدفی را دنبال می کند، ولی احتمالاً قصد گوگل از تولید این سیستم عامل، ارائه آن برای سخت افزارهای مدرن آینده باشد.

فیوشا احتمالاً با سخت افزارها و نرم افزارهای قدیمی سازگار نخواهد بود

به نظر می رسد سیستم عامل یاد شده در نهایت با نرم افزارها یا سخت افزارهای قدیمی سازگار نباشد، ولی در عین حال سبک و کارآمد طراحی شده باشد. همچنین بر اساس گزارش ها فیوشا با سخت افزارهای یکپارچه ای از جمله اینتل NUC یا کروم بوک سوییچ آلفای 12 ایسر نیز سازگار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AmrH
    AmrH | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    فوشیا درسته!

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶

      از اینکه پیگیر دیجیاتو هستید و به جزئیات توجه می کنید متشکرم. تلفظ درست به همین صورت هست که در متن مطلب آمده: «فیوشا». این نوشتار از تلفظ آوایی و نیز نوشتاری فرهنگ لغت لانگمن در دو لهجه بریتیش و آمریکن استخراج شده.

مطالب پیشنهادی