ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی لیدار
علمی

نقشه برداری سه بعدی انگستان‌ بوسیله‌ی تکنولوژی لیدار

آژانس محیط زیست انگلستان قصد دارد کل این کشور‌ را که ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد به کمک تکنولوژی لیدار نقشه برداری کند. قرار است این مهم بوسیله‌ی هواپیما‌هایی مجهز به لیزر صورت پذیرد. در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

آژانس محیط زیست انگلستان قصد دارد کل این کشور‌ را که ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد به کمک تکنولوژی لیدار نقشه برداری کند. قرار است این مهم بوسیله‌ی هواپیما‌هایی مجهز به لیزر صورت پذیرد.

در طول سه سال آینده قرار است این سازمان غیر دولتی با بهره گرفتن از تکنولوژی لیدار، کل انگلستان را با وضوح یک متر نقشه برداری لیزری کند. ۲۰ سال است که از تکنولوژی تصویر برداری لیدار به منظور نقشه‌برداری و کاهش خطرات وقوع سیل استفاده می‌گردد.

تا به امروز  نقشه‌ی ۷۵ درصد انگلستان ثبت شده است اما مشکل اینجاست که این مقدار به مناطق خالی از سکنه و پارک‌های ملی اختصاص دارد.

تکنولوژی لیدار

قرار است این اطلاعات به همراه دیتا‌های کسب شده به وسیله‌ی تکنولوژی لیدار به شکل کاملاً رایگان در دسترس عموم مردم باشد. به گزارش این آژانس کاربران انگلیسی طی دوسال گذشته بیش از نیم میلیون نقشه و اطلاعات از سایت داده‌ باز نقشه‌برداری این کشور دانلود کرده‌اند.

این اطلاعات علاوه‌ بر استفاده در نقشه‌کشی شهری و اثرپذیری شهر نسبت به وضعیت آب هوایی، می‌توانند توسعه دهندگان بازی‌ها را در ساخت مدلی با جزئیات بالا از شهر‌های انگلستان یاری داده یا حتی به ساخت مدلی سه بعدی از لندن کمک کنند. برای مثال باستان‌شناسان در سال ۲۰۱۶ توانستند با استفاده از همین نقشه‌ها، راه باستانی رومی را پیدا کنند که قرن‌ها فراموش شده و مخفی بوده است.

تکنولوژی لیدار

این نقشه برداری قرار است به کمک هواپیماهایی مجهز به اسنکر لیزری صورت پذیرد که می‌تواند فاصله‌ی وسیله نقلیه‌ی هوایی را تا زمین به درستی بسنجد. در حال حاضر از ۴۰ درصد انگلستان نقشه‌ای با وضوح یک متر موجود نیست یا در صورت وجود ۱۰ سال از قدمت آن می‌گذرد.

تکنولوژی لیدار جدید به هواپیماها اجازه‌ی پرواز در ارتفاع بالاتر را می‌دهد که بدین وسیله می‌توان مساحت بیشتری را پوشش داد. این مهم نه تنها می‌تواند سرعت نقشه‌برداری را بالا برد بلکه کیفیت تصاویر گرفته شده را نیز بیشتر می‌کند. بیشترین تصویربرداری در زمستان انجام ‌می‌شود چرا که در آن زمان برگی روی درختان موجود نیست و لیزر‌ها می‌توانند به سطح زمین برسند.

«جیمز بیوان» سرپرست آژانس محیط‌زیست انگلستان عقیده دارد که این پروژه‌ی بلند‌پروازانه می‌تواند درک عموم نسبت به ویژگی‌ها و چشم انداز‌های طبیعی انگیس را بالا برد. این اتفاق می‌تواند درک خطر وقوع سیل را افزایش داده، به مسئولان جهت برنامه‌ریزی مدیریت بحران کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • u kh
    u kh | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    ولی واقعا فیلترشکنا چجور فیلترشدن???نکنه قبلا هم میدونستن کجا میریم ،نکنه......

  • بهنام
    بهنام | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    دیس لایکا خیلی جالبه?

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    عجب وضعیتی شده فیلترشکنا هم فیلتر شدن???
    ترس تا کجا

  • بهنام
    بهنام | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    دیجیاتو فیلتر نشه صلوات...

مطالب پیشنهادی