ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خزندگان و دوزیستان
تکنولوژی

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود رابطه انسان و خزندگان

مشاهده خزندگانی از قبیل مار و سوسمار برای هرکسی می تواند ترسناک باشد و حالا تیمی از دوستداران حیوانات به دنبال بهبود رابطه انسان ها و این حیوانات هستند. راهکار این تیم استفاده از هوش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

مشاهده خزندگانی از قبیل مار و سوسمار برای هرکسی می تواند ترسناک باشد و حالا تیمی از دوستداران حیوانات به دنبال بهبود رابطه انسان ها و این حیوانات هستند.

راهکار این تیم استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه برنامه ای است که در شناسایی تصاویر خزندگان و دوزیستان به افراد کمک کرده و بدین ترتیب مانع از آزار رساندن آنها به حیوانات می شود.

«دان بکر» که یک برنامه نویس و از حامیان محیط زیست است در رابطه با مشکلات این پروژه می گوید:

بزرگترین چالش ما این است که خزندگان در بین مردم محبوبیت چندانی ندارند، با این حال با ارائه اطلاعات درباره حیواناتی که کاربران در حال مشاهد آن هستند می توان از کشتن از این موجودات جلوگیری کرد.

هوش مصنوعی مذکور که Fitch نام دارد هنوز به مرحله نهایی نرسیده و کاربران از طریق ارسال تصاویر خزندگان و دوزیستان به سایت و ربات توییتر مربوطه می توانند به هوشمندتر شدن آن کمک کنند.

مسئولان این پروژه از این تصاویر از پیش تعریف شده برای آموزش Fitch استفاده خواهند کرد که دان بکر آن را به نشان دادن تصاویر حیوانات به یک کودک تشبیه می کند.

یکی دیگر از مشکلات موجود پس زمینه های شلوغی است که ممکن است به شناسایی اشتباه حیوانات منجر شود. برای مثال «bull snake» و «قورباغه پلنگی» اغلب در گیاهان خشک مخفی می شوند و Fitch ممکن است آنها را با هم اشتباه بگیرد.خزندگان و دوزیستانراه حل آنها برای غلب بر این مشکل ترسیم یک چارچوب اطراف حیوان است و به همین منظور از دوستداران محیط زیست درخواست کرده اند در عکس های ارسالی اطراف حیوانات یک چارچوب ترسیم کنند.

او ایده اصلی پروژه مذکور را این مساله می داند که هرچه اطلاعات بیشتری درباره یک موجود داشته باشید، آنها را بهتر درک خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    چه خوب ? ? ?

مطالب پیشنهادی