ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نتفلیکس با شانس 40 درصدی، در صدر لیست خریدهای آتی اپل

بر اساس جدیدترین تحلیل های موسسه تحلیلگر بازار «Citi» به احتمال 40 درصد اپل کمپانی نتفلیکس که به استریم ویدیوها می پردازد را خواهد خرید. [digipullqoute place="left"]قانون اصلاحات مالیاتی آمریکا موجب صرفه جویی قابل ملاحظه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

بر اساس جدیدترین تحلیل های موسسه تحلیلگر بازار «Citi» به احتمال 40 درصد اپل کمپانی نتفلیکس که به استریم ویدیوها می پردازد را خواهد خرید.

قانون اصلاحات مالیاتی آمریکا موجب صرفه جویی قابل ملاحظه اپل می شود و فرصت خرید نتفلیکس را فراهم می آورد

بنا بر قانون اصلاحات مالیاتی جدیدی که در دی ماه سال جاری توسط ترامپ به امضا رسید نرخ مالیات شرکت ها از ابتدای سال 2018 از 35 درصد به 21 درصد کاهش می یابد. بدین ترتیب انتظار می رود که اپل به میزان 220 میلیارد دلار از این کاهش مالیات سود ببرد. در نتیجه این کمپانی می تواند از مبلغ صرفه جویی شده در راستای قانون مالیاتی اخیر، برای خرید شرکت های دیگر بهره ببرد. البته اپل برای خرید نتفلیکس تنها به یک سوم این مبلغ نیاز دارد.

احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل
احتمال خرید نتفلیکس توسط اپل 40 درصد است. در حالی که احتمال خرید کمپانی دیسنی حدود 20 درصد (در برخی تحلیل ها تا 30 درصد) به نظر می رسد. از سوی دیگر احتمال خرید سه کمپانی بازی سازی الکترونیک آرتز، تِیک تو و اکتیویژن تنها 10 درصد است. در صورت خرید نتفلیکس پیش بینی می شود ارزش سهام اپل به میزان 6 درصد تحت تأثیر قرار گیرد؛ در حالی که خرید دیسنی احتمالاً تأثیری 20 درصدی بر سهام اپل خواهد گذاشت.

اپل در حال حاضر به میزان 252 میلیارد دلار دارایی نقد در اختیار دارد که البته بیشتر آن در خارج از آمریکا قرار دارد و این کمپانی نمی تواند آنها را به داخل کشور منتقل کند. پیش از این بزرگترین خریدی که اپل انجام داده بود به تصاحب کمپانی بیتز بر می گشت که مبلغ آن تنها 3 میلیارد دلار بود که بسیار کمتر از میزانی است که برای در اختیار گرفتن نتفلیکس نیاز خواهد بود.

بر اساس تحلیل های موسسه Citi کمپانی ساکن کوپرتینو برای تصاحب نتفلیکس به رقمی بیش از 34 برابر این مقدار یعنی معادل 104 میلیارد دلار نیاز دارد. حالا سوالی که مطرح می شود این است که آیا در نهایت اپل نتفلیکس را خواهد خرید؟

برای یافتن نزدیکترین پاسخ این سوال باید برخی موارد دیگر را نیز مد نظر قرار داد؛ کوپرتینویی ها در حال حاضر برای اپل تی وی محتوای ویژه تولید می کنند. البته به نظر می رسد تصاحب نتفلیکس توسط این شرکت در نهایت موجب شود کاربران بیشتری جذب این سرویس هزینه دار شوند و سود آن به جیب اپل سرازیر شود.

ولی از دید برخی از سهام داران ممکن است این تصاحب موجب کاهش رشد ارزش سهام اپل در کوتاه مدت شود و در نهایت اپل کمی از بدل شدن به اولین شرکت با ارزش 1000 میلیارد دلار دورتر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی