ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه به کمک مرورگر کروم مدیریت بهتری در کارها و زمان داشته باشیم؟

با توجه به آخرین گزارشات، 55 درصد از سهم بازار مرورگرهای اینترنت را گوگل کروم در اختیار گرفته است. رقمی بزرگ که نشان می دهد روزانه افراد زیادی وقت خود را پای این مرورگر می ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

با توجه به آخرین گزارشات، 55 درصد از سهم بازار مرورگرهای اینترنت را گوگل کروم در اختیار گرفته است. رقمی بزرگ که نشان می دهد روزانه افراد زیادی وقت خود را پای این مرورگر می گذرانند. در طول این سال ها، کروم توانسته پای خودش را از یک نرم افزار جستجوی اینترنت فراتر گذاشته و کارهای بیشتری نیز انجام دهد.

افزونه مروگر برنامه ای است که امکانات بیشتری به مرورگرهای تحت وب اضافه می کند

به کمک افزونه های این مرورگر حالا می توانید مدیریت بهتری در وظایف و زمان خود داشته و با برنامه ریزی دقیق تر یک قدم به اهداف تان نزدیک تر شوید. در مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم روی همین مسئله دست بگذاریم و افزونه های کروم که برای مدیریت بهتر کارها به کاربر کمک می کنند را معرفی کنیم.

Mindful (نسخه بتا)

چگونه کمک می کند؟ قبل از اینکه چیز مهمی از یادتان برود، آن ها را به ثبت برسانید.

فرض کنید کار مهمی دارید و برایش برنامه ریزی کرده اید ولی در لحظه آخر همه چیز از یادتان می رود. اگر هنگام کار با گوگل کروم می خواهید با این مشکل مواجه نشوید افزونه Mindful گزینه خوبی است. این افزونه کروم که یک اپلیکیشن یادداشت برداری به حساب می آید به کاربر اجازه می دهد تا فعالیت هایش را در صفحه ای جدا بنویسد.

این صفحه در تمام صفحات گوگل کروم که باز می کنید نشان داده شده و بعد از انجام هر کدام از فعالیت ها نیز می توانید کنارشان علامت بزنید. البته راه های بیشتری برای یادداشت برداری از طریق خود کروم وجود دارد؛ از افزونه معروف Papier استفاده کرده یا با نوشتن کد زیر در آدرس مرورگر، آن را تبدیل به یک دفترچه یادداشت نمایید:

data:text/html, <html contenteditable>

Momentum

چگونه کمک می کند؟ در یک تب جدید مهمترین هدف روزانه تان را در پس زمینه ای زیبا ببینید.

چیزی زیباتر از یک صفحه خالی می خواهید؟ Momentum را امتحان کنید تا با پس زمینه های زیبایش رنگ و رویی متفاوت به مرورگر ببخشد. البته کارایی Momentum فقط به همین موضوع بر نمی گردد و این افزونه کروم به نوعی یک داشبورد برای نمایش خلاصه فعالیت ها و اهداف روزانه است.

داشبورد ساخته شده توسط Momentum در یک تب (صفحه) جداگانه قرار دارد.

در تب مخصوص Momentum می توانید مهمترین هدف روزانه تان را بنویسید، جمله تاثیرگذاری که می خواهید را اضافه کنید یا زمان و درجه هوا را ببینید. بد نیست بدانید این افزونه یک نسخه پولی هم دارد که امکانات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

Drag

چگونه کمک می کند؟ برای پردازش بهتر، ایمیل های جیمیل را دسته بندی کنید.

خیلی از کاربران اینترنت روزانه وقت زیادی را صرف صندوق ورودی ایمیل ها می کنند. افزونه کروم Drag می تواند ایمیل های دریافتی را درون لیست هایی بگذارد تا کاربر راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشد. همانگونه که تصویر بالا نشان می دهد، Drag ایمیل های جیمیل دسته بندی می کند. می توانید ستون هایی درست کرده و ایمیل ها را در هر ستونی که خواستید بگذارید. نسخه رایگان Drag تنها از سه ستون پشتیبانی می نماید.

Taskade

چگونه کمک می کند؟ لیست وظایف را نوشته و آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

همانند Mindful، در Taskade نیز می توانید لیستی از فعالیت ها را در محیط خود مرورگر نوشته و هر وقت که خواستید به آن دسترسی داشته باشید. اما تفاوت بزرگ این افزونه با دیگر افزونه های یادداشت برداری کروم به قابلیت اشتراک گذاری آن با بقیه بر می گردد.

به عنوان نمونه اگر رهبری یک تیم را به عهده دارید می توانید کارها، اهداف روزانه یا حتی ایده هایتان را در لیست های رنگارنگ درست کرده و با بقیه اعضا به اشتراک بگذارید. جدا از اینکه افزونه کروم Taskade یک صفحه جداگانه به لیست ها اختصاص می دهد و دیگر مشابه Mindful در هر صفحه مرورگر شاهد لیستی که درست کرده اید نخواهید بود.

Checkvist

چگونه کمک می کند؟ می تواند کارهای بزرگ و سخت را به چند کار کوچک تر تقسیم نمایید.

همیشه گفته اند که آهسته و پیوسته قدم بردارید. Checkvist در وهله اول اپلیکیشن ویرایش متن و در وهله دوم یک مدیریت وظایف (Task Manger) است. با این افزونه نه تنها می توانید لیست های کوچک تر از کارها تشکیل دهید بلکه قابلیت این را دارید تا از آن به عنوان ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید؛ لیست را با بقیه تیم به اشتراک بگذارید، برای کارها محدودیت زمانی تعیین نموده یا از تگ ها کمک بگیرید. نسخه رایگان Checkvist گزینه خوبی برای تیم های کوچک است.

Kanbanchi

چگونه کمک می کند؟ یک ابزار مدیریت وظایف مجازی که شامل نمودار گانت و تخته های کانابان بوده و با اپلیکیشن ردیاب زمان درونش می تواند ساعات کار را ثبت کند. افزونه از G Suite (مهمترین اپلیکیشن های گوگل برای کارها) نیز پشتیبانی می نماید.

اما برای حرفه ای ترها که به دنبال یک افزونه مدیریت وظایف هستند، Kanbanchi انتخاب مناسب تری به شمار می رود. این برنامه با وجود اینکه رایگان است اما برای خدمات بیشتر ماهانه مبلغی را از کاربر دریافت می کند. این مبلغ نیز از ماهی 7.95 دلار شروع شده و بسته به امکانات بیشتر می شود. در ابتدای کار، افزونه یک داشبورد ساده در اختیار کاربر قرار می دهد که درونش کارت هایی وجود دارند. در این کارت ها می توانید وظایف مختلف، آمارها یا هر چیز مرتبط به کار را اضافه کنید.

Google Calendar

چگونه کمک می کند؟ روز انجام کارهایتان را همیشه بدانید.

شاید فکر کنید که مهمترین وظیفه تقویم گوگل نمایش روزها و تاریخ های مختلف است اما این ابزار یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد: مدیریت وظایف. از تقویم گوگل به عنوان تسک منجیری قدرتمند یاد می شود که به کمکش می توانید تقویم های مختلف درست کرده، قرار ملاقات هایتان را تنظیم کنید یا با گذاشتن شمارش معکوس برای کارها، بدانید چه مدت تا انجام شان زمان باقی مانده است.

خوشبختانه این افزونه کروم با هر چیزی که فکر کنید همگام می شود و Google Tasks هم از این قاعده مستثی نیست. با این اپلیکیشن می توانید لیستی ساده از کارها بنویسید. تقویم گوگل این قابلیت را به کاربر را می دهد تا لیست را به تقویم منتقل کند. برای این کار کافیست به قسمت My Calendars رفته و سپس روی Tasks کلیک کنید. اگر چنین چیزی ندیدید، ابتدا Reminders و بعد Switch to Tasks را انتخاب نمایید.

Toggl

چگونه کمک می کند؟ عملکرد کارتان را اندازه گیری کنید.

Toggl یک برنامه ردیاب زمان است که نه فقط در کروم بلکه روی سیستم عامل های دیگر نیز حضور دارد. با این افزونه می توانید زمان صرف شده برای انجام کارها را مشاهده کرده و به کمک آن ها، مدیریت بهتری در فعالیت هایتان داشته باشید. نکته مثبت Toggl اینجاست که تمام داده های ثبت نموده را در یک فضای ابری گذاشته و از طریق اپلیکیشن اندروید، دسکتاپ یا افزونه کروم آن می توانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    زیاد جالب نبود میتونستین افزونه های کاربردی تری رو معرفی کنید
    مثل پسوورد منیجر ها که توی هر سایتی بری خودش رمزو وارد میکنه نیازی نیست وارد کنی

مطالب پیشنهادی