ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیوی اسپیس اکس برای نمایش ابعاد غول آسای موشک فالکون Heavy

اسپیس اکس پس فردا یک محموله محرمانه به نام زوما را به فضا ارسال می کند، این ماموریت با موشک فالکون ۹ انجام می شود و در مقایسه با آنچه در پیش است بسیار کوچک ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اسپیس اکس پس فردا یک محموله محرمانه به نام زوما را به فضا ارسال می کند، این ماموریت با موشک فالکون ۹ انجام می شود و در مقایسه با آنچه در پیش است بسیار کوچک و ناچیز به حساب می آید. بر اساس گزارش های موجود شرکت فضایی ایلان ماسک قصد دارد در روزهای آینده، یک دستگاه از خودروی اسپورت خود که تسلا رودستر نام دارد را با موشک فالکون Heavy به خارج از جو زمین ارسال کند.

اسپیس اکس با توجه به نزدیک بودن این ماموریت که در ماه جاری میلادی انجام می شود، مشغول انجام آخرین آزمایش های مورد نیاز است و حالا برای نمایش ابعاد غول آسای موشک Heavy ویدیویی از آن روی حساب اینستاگرام خود قرار داده است. بر اساس توضیحات این ویدیو، موشک Heavy بالغ بر ۲۵۰۰ تن وزن دارد، رقمی که با ۱۸ هواپیمای بویینگ ۷۴۷ برابری می کند. اسپیس اکس ضمناً می گوید فالکون Heavy نسبت به قوی ترین موشک فعلی جهان، دو برابر قدرت بیشتری دارد یعنی قادر است بار سنگین تری حمل نماید.

فالکون Heavy برای رسیدن به چنین قدرتی ۲۷ موتور Merlin 1D دارد و اولین بار است که اسپیس اکس این تعداد موتور را به شکل همزمان در یک موشک مورد استفاده قرار می دهد. البته همین موضوع فاکتور ریسک و خطر ایجاد مشکل در پرتاب را هم به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. به گفته ایلان ماسک حتی اگر موشک هم به درستی عمل کند باز این خطر وجود دارد که خودروی ارسالی به فضا، به دلیل فعل و انفعال با جاذبه و شتاب پرتاب منفجر شود.

هنوز جزئیات زیادی در مورد ماموریت این موشک منتشر نشده اما بر اساس گفته های ایلان ماسک می دانیم که خودروی تسلا رودسر قرار است میلیاردها سال در مدار مریخ باقی بماند. در حقیقت در این ماموریت قرار است عملکرد موشک Heavy برای ارسال محموله به فضا امتحان شود. در چنین ماموریت هایی معمولاً از بلوک های سیمانی یا فلزی به عنوان محموله استفاده می شود اما به گفته ایلان ماسک، در این صورت ماموریت چندان جذاب نبود و اسپیس اکس تصمیم گرفته به جای آن، از اتومبیل رودستر تسلا استفاده کند.

در پایان از شما دعوت می کنیم ابعاد موشک فالکون Heavy را در ویدیوی کوتاهی که این شرکت با پهپاد تهیه کرده و روی حساب اینستاگرام خود قرار داده، مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    ۲۷ تا! زمینو از مدار خارج نمیکنه؟!

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    کاش منو جای ماشینه ببرن ?

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    اوووووووف

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    ناموسا شما مترجمین؟تو اینستاگرام گفت ک نیروی تراست این موشک هنگام برخاست،۱۸ برابر بویینگ ۷۴۷ه،اونوقت شما نوشتین وزنش ۱۸ برابره????

    • AliShabanism
      AliShabanism | ۱۴ دی ۱۳۹۶

      تایید میشه :))) جالب اینجاست که یک گوگل ساده وزن 747-400 رو 183،500 ک.گ میگه، و رقم نهایی 18 عدد رو 3،303،000 ک.گ نشون میده که خیلی از این هِوی بیشتره :))

مطالب پیشنهادی