ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iMac Pro
تکنولوژی

کالبدشکافی iMac Pro توسط iFixit از تعمیرپذیری پایین آن خبر می دهد

چند روز پیش از کالبدشکافی کامپیوتر یکپارچه iMac Pro اپل توسط کمپانی «OWC» خبر داده بودیم و حالا نوبت به متخصصان جراحی گجت ها یعنی «iFixit» رسیده که نتیجه کار خود را منتشر کنند. آنها مدل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

چند روز پیش از کالبدشکافی کامپیوتر یکپارچه iMac Pro اپل توسط کمپانی «OWC» خبر داده بودیم و حالا نوبت به متخصصان جراحی گجت ها یعنی «iFixit» رسیده که نتیجه کار خود را منتشر کنند.

آنها مدل پایه iMac Pro را برای این کار انتخاب کرده اند که از پردازنده هشت هسته ای، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD بهره می برد.

این گروه پس از جدا کردن قطعات مختلف پی برده اند که رم، پردازنده و حاظه داخلی ماژولار هستند و تعویض آنها با قطعات جایگزین چندان کار سختی نیست، با این حال امکان تعویض پردازشگر گرافیکی وجود ندارد.

iMac های 27 اینچی معمولی از دریچه ای در پنل عقب برخودارند که امکان ارتقای رم را فراهم می کند اما مدل جدید از این قابلیت بی بهره است و اپل در این باره اعلام کرده که خریداران این دستگاه برای تعویض رم باید به فروشگاه ها یا مراکز خدماتی مجاز این کمپانی مراجعه کنند.iMac Proرم تعبیه شده در این دستگاه از نوع DDR4 ECC با چیپ های استاندارد است که امکان ارتقای آن با کیت 2 هزار دلاری iFixit وجود دارد.

ارتقای پردازنده نیز به صورت تئوری امکان پذیر است اما از آنجایی که اپل از چیپ های سفارشی اینتل استفاده می کند ممکن است اینکار از نظر عملی امکان پذیر نباشد.

همین مساله در مورد حافظه های SSD نیز صدق می کنند که علی رغم ماژولار بودن به صورت سفارشی ساخته شده اند.

طراحی داخلی iMac Pro با مدل های قبلی کاملا متفاوت است که جای تعجب هم ندارد چرا اپل به دنبال طراحی حرارتی متناسب با پردازنده های «زئون W» و پردازشگرهای گرافیکی «رادئون پرو وگا» تعبیه شده در این دستگاه بوده است.

این طراحی حرارتی جدید شامل یک خنک کننده بزرگ با فن دوگانه می شود که به گفته iFixit کارایی بسیار بالایی دارد.iMac ProiMac Pro ظاهرا به همان نمایشگر ال جی مجهز شده که در مدل قبلی به کار رفته بود اما به خاطر طراحی جدید و تنظیمات دوربین متفاوت نمی توان این پنل ها را با یکدیگر تعویض کرد.

iFixit نمره تعمیر پذیری 3 از 10 را برای این کامیپوتر یکپارچه در نظر گرفته چرا که علی رغم ماژولار بودن رم و پردازنده، باز کردن دستگاه و دسترسی به قطعات داخلی آن چندان ساده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    وقتی به مشکل بخوری اون موقع میفهمی چه اشتباهیی کردی
    من اس ۷ گرفتم کانکتور سیمکارت خراب شد توی اینترنت گشتم ببینم چنده قیمت کانکتور زده بود ۳۰ هزارتومان
    فرداش رفتم بدم تعمیر کنن گوشیو گفت میشه ۲۰۰ هزارتومان بهشونم بگی قیمتش اینقدره چرا گرون میگیری میگه برو پیش همون که ارزون میگیره
    حالا ایمک بماند که به خاطر یه خال افتادن روش باید هزینه ملیونی پیاده شین

مطالب پیشنهادی