ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین

سهم بیت کوین از بازار ارزهای مجازی به پایین ترین سطح رسید

در ابتدای سال میلادی گذشته بیت کوین 90 درصد از کل ارزش بازار را در اختیار داشت و به نظر از جایگاهی تزلزل ناپذیر برخودار بود. اگرچه این پول مجازی در سال میلادی گذشته نیز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

در ابتدای سال میلادی گذشته بیت کوین 90 درصد از کل ارزش بازار را در اختیار داشت و به نظر از جایگاهی تزلزل ناپذیر برخودار بود.

اگرچه این پول مجازی در سال میلادی گذشته نیز 1300 رشد کرده اما ارزهای مجازی دیگر نیز که از آنها به عنوان «alt-coins» یا ارزهای جایگزین یاد می شود اخیرا عملکرد خوبی داشته اند و سهمی از این بازار را به خود اختصاص داده اند.

با نزدیک شدن به روزهای پایان سال 2017 سهم بیت کوین از این بازار کمتر و کمتر شد تا جایی که روز گذشته ارزش آن نسبت به کل بازار به زیر 36 درصد رسید که پایین ترین رکورد این ارز محسوب می شود. این میزان حتی نسبت به یک ماه گذشته نیز 29 درصد کاهش پیدا کرده است.

بیت کوین
نمودار رشد ارزهای دیجتال طی هفته گذشته قرمز: ریپل، سورمه ای: بیت کوین

«ریپل»، «استلار» و «کاردانو» در هفته گذشته رشد بالای 75 درصدی داشته اند، اما در این مدت ارزش بیت کوین 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

«جان اسپالانزانی»، از استراتژیست های گروه «GFI» که در زمینه تحلیل بازار فعالیت دارند تاکید کرده که نقش بیت کوین در حال کمرنگ تر شدن است:

سرمایه به سمتی می رود که با آن به خوبی رفتار شود، بنابرین این تغییر را نمی توان منفی در نظر گرفت.

«رایان تیلور»، مدیر عامل ارز رمزنگاری شده «دَش» در گفتگو با «بیزینس اینسایدر» تاکید کرده است که با ورود ارزهای دیگر به میدان سهم بیت کوین کمتر نیز خواهد شد:

این تغییر اجتناب ناپذیر است چرا که یک ارز به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای بازار را به صورت بهینه تامین کند.

دیدگاه تیلور به نظر منطقی می رسد، چرا که ارزهای دیجیتال علاوه بر قیمت از نظر نحوه عرضه اولیه، کاربرد و سرعت تبادل با هم تفاوت دارند.

نکته جالب این جاست که پیش از این بیت کوین به معیاری برای دیگر ارزها تبدیل شده بود و با کاهش ارزش آن، استقبال از موارد دیگر نیز کاهش پیدا می کرد اما در روزهای اخیر علی رغم عملکرد نه چندان قوی بیت کوین ارزش کل این بازار به 665 میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی