ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک ۲۰۱۸ را با سود ۱ میلیون‌ دلاری آغاز نمود

ایلان ماسک ۲۰۱۸ را با سود ۱ میلیون‌ دلاری آغاز نمود. او توانست تا این یک میلیون دلار را به سرمایه‌ی پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌‌ شرکت حفاری‌اش اضافه کند که به ادعای وی می‌تواند ازدحام ترافیک شهری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

ایلان ماسک ۲۰۱۸ را با سود ۱ میلیون‌ دلاری آغاز نمود. او توانست تا این یک میلیون دلار را به سرمایه‌ی پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌‌ شرکت حفاری‌اش اضافه کند که به ادعای وی می‌تواند ازدحام ترافیک شهری را کاهش دهد.

ایلان ماسک با به حراج گذاشتن کلاه‌های ۲۰ دلاری Boring Company (شرکت حفاری) در مهر‌ماه سال قبل، موفق شد که ۵۰ هزار عدد از این محصولات را طی ۲ ماه به فروش برساند. در حالیکه این یک میلیون دلار قسمت بسیار کوچک از سرمایه‌‌ی مورد نیاز برای این پروژه را تامین کند اما این کلاه توانسته آوازه و اسم Boring Company را به گوش بسیاری برساند.

 

در واقع این مسئله موجب شده که ایلان ماسک ۲۰۱۸ را با یک برد در بازی تبلیغاتی شروع کند و به شکلی متفاوت نام کمپانی جدید خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

برای کسانی که نمی‌دانند باید گفت که شرکت جدید ماسک Boring Company قرار است تونل سازی را از نو ابداع کرده و برای همیشه ترافیک های کشنده سطح شهر را از بین ببرد.

«ایلان ماسک»، مدیر عامل «اسپیس اکس» و «تسلا» زمانی که در ترافیک جهنمی لس آنجلس گرفتار شده بود ایده‌ای به ذهنش رسید و بلافاصله با انتشار تویتی اعلام نمود که قصد دارد در زمینه تونل سازی و رفع ترافیک فعالیت کند.

قرار است با ایجاد شبکه ای از تونل های پیشرفته زیر شهرهای آمریکا امکان تردد سریع خودروها با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و بدون هیچ ترافیکی فراهم گردد.

این تونل‌ها قرار است ۱۳.۵ متر زیر مسیرهای عمومی اطراف دفتر مرکزی اسپیس اکس حفر شوند. این شرکت به شهروندان لس آنجلس قول داده که در صورت جابجایی یک سانتی متری خاک سطح فوقانی، پروژه بلافاصله متوقف شود.

 گفتنیست که  حفاری تونل مذکور ابتدا از زیر مقر اسپیس اکس شروع شد و در شهریور ماه نیز شورای شهر هاوتورن واقع در ایالت کالیفرنیا، به Boring Company، اجازه داده تا به صورت آزمایشی، تونلی به طول 3.2 کیلومتر زیر شهر حفر کند. چندی پس از آن نیز ایلان ماسک تصویری از یک خودروی تسلا مدل S در این تونل آزمایشی را منتشر کرد.

حال اینکه ایلان ماسک ۲۰۱۸ را طوری پیش ببرد که بتواند روند ساخت تونل‌های Boring Company را به مرحله‌ی عملیاتی برساند خود وابسته به فاکتور‌های مختلفی است. اما با توجه به سابقه ایلان ماسک و ایده‌های عجیبش باید انتظار فعالیت‌های غریب وی نیز باشیم.

او جدیداً اعلام نموده که با اتمام فروش کلاه‌ها سراغ حراج اسلحه‌های شعله‌ افکن خواهد رفت. در جواب این ادعا باید گفت که هیچ چیزی از ایلان ماسک بعید نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پویا ..
    پویا .. | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    درود به این شخص بزرگ الحق که باید بهش گفت ایلان ماسک کبیر و ایده هاش محشششرن و ذهنش بی نهایت خلاق

  • ehsan dorani
    ehsan dorani | ۱۳ دی ۱۳۹۶

    واقن 50000نفر 20 دلار دادن واسه این کلاه؟؟ماذافازا؟؟

مطالب پیشنهادی