ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Tiny Bubbles؛ حباب های رنگی

موفقیت یک بازی با وجود تمام ویژگی های خوبش، نکته منفی بزرگ دارد؛ مخاطب را بد عادت می کند. سازنده به دنبال سود است و وقتی که استقبال زیاد بازیکن ها را میبیند، جای پرداخت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

موفقیت یک بازی با وجود تمام ویژگی های خوبش، نکته منفی بزرگ دارد؛ مخاطب را بد عادت می کند. سازنده به دنبال سود است و وقتی که استقبال زیاد بازیکن ها را میبیند، جای پرداخت به المان های خلاقانه به ساخت کلون ها روی می آورد. البته فقط هم نباید خود توسعه دهنده را مقصر بدانیم و بخشی دیگر به سلیقه خود مخاطبین برمی گردد.

تقریبا تمام سبک های بازی های موبایل در دوره ای این مشکل را تجربه کرده اند و Tile-Matching هم از این قاعده مستثنی نیست. سبکی که بعد از موفقیت های فراوان کندی کراش یک رویه کاملا تکراری را طی کرد و در طول این سال ها، شاید تعداد بازی های خلاقانه ای که از این سبک دیده ایم به انگشت های دو دست هم نرسد.

Tiny Bubbles جزو همین معدود عناوین است. بازی احتمالا به خاطر پیچیدگی های بیشترش حتی نتواند موفقیت های بعضی کلون های کندی کراش که این روزها شمارش شان از دست مان در رفته را تکرار کند ولی به واسطه مکانیزم های استثنایی گیم پلی به راحتی خلاقانه ترین بازی سبک Tile-Matching بعد از عرضه کندی کراش است.

تازگی در تک تک لحظه های بازی موج می زند و برخلاف دیگر عناوین این سبک که بعد از مدتی خسته کننده می شوند ولی Tiny Bubbles پس از چند ساعت پیاپی نیز همچنان می تواند جذابیت خودش را حفظ می کند و شاید تنها عامل بازدارنده، فسفرهای بیشتری باشد که نسبت به دیگر بازی های Tile-Matching باید بسوزانید.

با وجود اینکه بازی فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد و با توجه به صفحه استیم آن در چند روز آتی می توانیم منتظر انتشارش باشیم اما همین نسخه بتا Tiny Bubbles هم به قدری خوب است که ساخته Pine Street Codeworks را می توانیم بهترین اپلیکیشن دیده نشده پارسال بنامیم.

عنوانی که با توجه به افتخارآفرینی های زیاد و جایزه های فراوانی که برده انتظار داشتیم هیاهوی بیشتری پیرامونش باشد اما انگار استودیوی ساخته Pine Street Codeworks ترجیح داده بعد از درخشش های Tiny Bubbles، عنوانش را در سکوت پیش برده و برای عرضه آماده کند.

مکانیزم های پایه Tiny Bubbles همانند دیگر عناوین سبک Tile-Matching است. یعنی اگر چند جسم مشابه کنار یکدیگر قرار بگیرند آن ها ناپدید شده و امتیاز به دست می آورید. اما تفاوت بزرگ Tiny Bubbles با بقیه بازی های مشابهش چگونگی گذاشتن این اجسام پیش هم هست.

محیط بازی از حباب هایی تشکیل شده که عمدتا بی رنگ هستند. در هر مرحله، بازی به شما چند رنگ می دهد که می توانید با آن ها این حباب ها را رنگی کنید. اگر چند حباب رنگی شبیه پیش یکدیگر باشند، آن ها ترکیده و یک قدم به موفقیت نزدیک می شوید.

در واقع بازی یک قدم فراتر از کندی کراش رفته است. در کندی کراش کنترل مستقیم روی جایگاه آب نبات ها ندارید و تنها با ناپدید کردن درست آن ها می توانید آب نبات های مشابه بیشتری را کنار هم بفرستید. در صورتی که در Tiny Bubbles شما از همان ابتدا رنگ حباب ها را مشخص می کنید.

ترکیب این المان با محدودیت ها و ویژگی های جدیدی که سازنده بعدها اضافه می کند باعث شده تا بازی خیلی زود به ورطه تکرار نیافتد؛ گاهی اوقات رنگ های یک حباب را ترکیب می کنید تا رنگ جدید به دست بیاید، بعضی وقت ها با قیچی دیواره بین حباب ها را از بین ببرید و در دیگر موقعیت ها از قدرت های مختلف کمک می گیرید.

در کنار گیم پلی جذاب و خلاقانه بازی، موسیقی و گرافیک Tiny Bubbles هم نقش زیادی روی افزایش جذابیت این عنوان ایفا می کنند. طراحی دلنشین محیط ها به راحتی دل تان را می رباید و آهنگ هایی و صداهایی که می شنوید نیز به خوبی با جو بازی هماهنگ هستند.

Tiny Bubbles یک تجربه فراموش نشدنی از سبک به کلیشه افتاده Tile-Matching را به بازیکن ها هدیه می دهد. عنوانی که با وجود گیم پلی به مراتب سخت تر خود نسبت به دیگر بازی های هم سبکش اما همچنان می تواند شما را معتاد به کنار یکدیکر گذاشتن اجسام مشابه کند.

Tiny Bubbles

Tiny Bubbles

سازنده: Pine Street Codeworks قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 75 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۴ دی ۱۳۹۶

    کندی کراش مزخرفترین بازی این مدلی هست که من دیدم چرا اینهمه طرفدار داره معلوم نیست ..در بین این مدل بازی ها ..بازی کنشو که چند روز پیش منتشر شد عالیه ..یعنی می تونم بگم بهترین هست ..بعدش هم سری بازی های گنج های مانتازوما که واقعا عالی بودند مخصوصا قسمت سومش ..

مطالب پیشنهادی