ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین مزرعه توربین های بادی دنیا
علمی

بزرگترین مزرعه توربین های بادی فراساحل دنیا در سواحل انگلستان ساخته خواهد شد

یکی کمپانی هلندی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ بزرگترین مزرعه توربین های بادی فراساحلی دنیا را به همراه یک جزیره مصنوعی شناور، در نزدیکی سواحل انگلیس احداث نماید. کشورهای اروپایی در زمینه توسعه منابع انرژی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

یکی کمپانی هلندی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ بزرگترین مزرعه توربین های بادی فراساحلی دنیا را به همراه یک جزیره مصنوعی شناور، در نزدیکی سواحل انگلیس احداث نماید.

کشورهای اروپایی در زمینه توسعه منابع انرژی پاک و تجدید پذیر از جمله کشورهای پیشرو به حساب می آیند. در طی چند سال گذشته تلاش های بسیاری در این خصوص در قاره سبز به انجام رسیده و حالا بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز شهروندان این قاره از طریق منابع مذکور تامین می شود.

در تازه ترین اقدام یک کمپانی هلندی قصد دارد بزرگترین مزرعه توربین های بادی فراساحلی دنیا را در مجاورت ساحل داجر (Dogger Bank) در کشور انگلستان و در میان دریای سیاه برپا نماید. همراه این مجموعه توربین ها یک جزیره مصنوعی شناور نیز به عنوان سایت پشتیبانی احداث خواهد شد.

نیروگاه بادی مذکور قرار است در مرحله اول بخشی از نیاز کشورهای انگلیس و هلند به انرژی الکتریکی را تامین نماید. در فاز بعدی نیز برق تولیدی نیروگاه مذکور به کشورهای بلژیک، آلمان و دانمارک صادر خواهد شد.

مزرعه توربین های بادی

به طور معمول برق تولیدی توسط توربین های بادی شناور به وسیله کابل های زیر آبی بسیار گران قیمت به ساحل منتقل می شوند. کابل های مذکور علاوه بر انتقال برق، نوع جریان آن را نیز مطابق نیاز شبکه خطوط انتقال تغییر می دهند. اما در نیروگاه جدید قرار است تجهیزات تغییر جریان در ساحل مصنوعی شناوری که به آن اشاره شد نصب و فرایند تبدیل جریان در همان جا و به صورت متمرکز انجام گیرد. در این شرایط می توان با هزینه ای به مراتب کمتر جریان تبدیل شده را به ساحل و شبکه خطوط انتقال رساند.

علاوه بر این، جزیره مذکور می تواند حکم سایت مدیریت و پشتیبانی نیروگاه فراساحلی مورد بحث را نیز ایفا کند. بنابراین هزینه های تعمیر و نگهداری کل سیستم به شکل قابل توجهی کاهش یافته و بازده کلی آن افزایش خواهد یافت.

گرچه هزینه احداث مزارع توربین های بادی فراساحلی از نمونه های روی خشکی بیشتر است، اما علاوه بر حذف مشکل کمبود زمین و هزینه های تملیک آن، بالاتر بودن شدت و پایداری وزش باد در درون دریا هم مزیتی است که این راهکار را اقتصادی تر از سایر گزینه ها می سازد.

مزرعه توربین های بادی

نیروگاه بادی شناور هلندی ها پس از احداث می تواند تا ۳۰ گیگاوات برق تولید کند. این مقدار حدود دو برابر از توان تمام نیروگاه های بادی شناور فعال در کل اروپا بیشتر است. در حال حاضر بزرگترین مزرعه توربین های بادی فراساحل در قاره سبز «London Array» نام دارد که تنها قادر به تولید ۶۳۰ مگاوات برق است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    اگه پایلوت انرژی های کشورمون نیروهای بادی و خورشیدی میشد این همه مشکل گرونی و آلودگی و ... نداشتیم،بابا سیستان بادهای۱۲۰ روزش معروفه ۴ تا ازین توربینا اونجا بزنین ۳ ماه مصرف سوخت فسیلی نخواهیم داشت میفهمین ۳ ماه

مطالب پیشنهادی