ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیفون X در برابر سوختگی پیکسل مقاومت بیشتری نسبت به رقبا دارد

تکنولوژی OLED محکوم به سوختگی پیکسل است و این موضوع، یکی از اصلی ترین مسائل مورد توجه اپل در طراحی سخت افزار و نرم افزار آیفون X بوده. اخیراً آیفون X تستی بسیار شدید برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

تکنولوژی OLED محکوم به سوختگی پیکسل است و این موضوع، یکی از اصلی ترین مسائل مورد توجه اپل در طراحی سخت افزار و نرم افزار آیفون X بوده. اخیراً آیفون X تستی بسیار شدید برای اندازه گیری قابلیت های ضد سوختگی پیکسل را پشت سر گذاشته که نشان می دهد این دستگاه، تحت شرایط دشوار عملکرد بهتری از رقبایش دارد.

وب سایت کره ای Cetizen اخیراً تست ماراتون 510 ساعته ای میان سه موبایل آیفون X، گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 7 اج برگزار کرده تا متوجه شود که سوختگی پیکسل در یک موبایل OLED مدرن، بعد از چند ساعت به وقوع می پیوندد.

آیفون X برخلاف انتظارات و در ساعت هفدهم تست، شروع به نمایش نشانه هایی بسیار ناواضح از سوختگی پیسکل کرد اما بعد از این، شرایط وخیم تر نشد. گفته می شود سوختگی به قدری ناچیز بوده که امکان مشاهده آن در استفاده روزانه وجود ندارد.

آیفون X

در ساعت شصت و دوم، نوت 8 شروع به نمایش نشانه هایی ناگهانی و قابل مشاهده از سوختگی کرد؛ حتی با این وجود که پیشتر علائمی دیده نشده بود. شخص تست کننده از مردم خواست بخش های سوخته را به هنگام نمایش تصویری سفید پیدا کنند و در حالی که هیچکس مشکلی با یافتن ایراد نمایشگر نوت 8 نداشت، سوختگی نمایشگر آیفون X کماکان برای کاربران غیرقابل مشاهده بود.

این تست در نهایت برای 510 ساعت (بیشتر از 21 روز) ادامه پیدا کرد؛ بسیار فراتر از میزانی که یک موبایل معمولی به هنگام استفاده روزانه، تصویری واحد را به صورت همیشگی نمایش دهد. در نهایت، نوت 8 بدترین نشانه های سوختگی را بعد از تست ماراتون به نمایش گذاشت. گلکسی اس 7 اج علی رغم عرضه در سال 2016، عملکردی تحسین برانگیز داشت اما بازهم نتوانست آیفون X سال 2017 را شکست دهد.

بعد از نمایش تصویری واحد به مدت سه هفته با بالاترین میزان روشنایی، هر سه موبایل از سوختگی دائمی نمایشگر رنج بردند. اما تست ها نشان داد که تلاش اپل برای کاهش تاثیر سوختگی پیکسل در نمایشگرهای OLED، با موفقیت همراه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • milad
    milad | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    منبع این خبر و تست وابسته به اپل و از فن های اپل بوده !!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی