ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سرورهای پی سی بازی Rainbow Six Siege فیلتر شد [به‌روز رسانی شد]

در روز های اخیر شایعات زیادی مبنی بر فیلترینگ بازی ها و سرویس های بازی بین المللی در ایران به گوش می رسد. پیش از این، بنیاد ملی بازی های رایانه ای خبر از تصویب ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۲

در روز های اخیر شایعات زیادی مبنی بر فیلترینگ بازی ها و سرویس های بازی بین المللی در ایران به گوش می رسد. پیش از این، بنیاد ملی بازی های رایانه ای خبر از تصویب مقرراتی داده بود که به رشد بازی سازی داخلی کمک کند. در این بین به نظر می رسید که قوانین مورد بحث، احتمالاً روند نشر بازی های خارجی در ایران را، با موانع بیشتری مواجه می کرد.

در مطلبی مفصل موضوع را بررسی کرده بودیم که آیا این قوانین جدید، جدا از تغییراتی که در روند نشر دیجیتالی بازی ها به وجود خواهند آورد، تاثیری روی بازی کردن کاربران بازی های ویدیویی کنسولی که اکثراً بازی های خود را به صورت فیزیکی خریداری می کنند، خواهد گذاشت یا نه.

اخباری از اختلال دسترسی به سرورهای نسخه پی سی بازی GTA V نیز منتشر شده است.

به تازگی اما گزارش هایی از فیلتر سرورهای نسخه پی سی بازی Rainbow Six Siege که از محبوب ترین عناوین چندنفره در داخل کشور محسوب می شود، در فضای مجازی پخش شده است و بسیاری این محدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به این بازی را، آغاز فاز جدید اعمال محدودیت بر بازی های خارجی می دانند.

با توجه به این موضوع که مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسن کریمی قدوسی پیش از این و در کنفرانس لیگ بازی های رایانه ای تهران در سال جاری از اضافه شدن Rainbow Six Siege در دوره های بعدی این لیگ سخن گفته بود، موضوع فیلترینگ این بازی کمی عجیب به نظر می رسد.

Rainbow Six Siege

بنابر تماس هایی که با روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشتیم، به نظر می رسد که قطعی دسترسی کاربران ایرانی به این بازی مربوط به اختلالات اخیر اینترنت کشور بوده و احتمالا ربطی به مبحث فیلترینگ نداشته و بنیاد نیز دخالتی در آن ندارد. در حال حاضر کریمی قدوسی پیگیر این موضوع است و امید می رود که مشکل به زودی برطرف گردد.

این مشکلات در حالی رخ می دهند که محمدجواد آذری جهرمی در همان ابتدای انتصاب خود به عنوان وزیر ارتباطات، از کاربران بازی های ویدیویی درخواست کرده بود تا او را در رفع مشکل اتصال به سرور بازی های آنلاین محبوب در داخل ایران، راهنمایی کنند و Rainbow Six Siege یکی از محبوب ترین بازی هایی بود که بارها توسط کاربران به وزیر ارتباطات اعلام می شد.

هنوز مشخص نیست که اتفاق پیش آمده یک اختلال فیلترینگ به حساب می آید یا شاهد تصمیم گیری نهادهای موازی برای ایجاد محدودیت در فضای بازی های ویدیویی آنلاین هستیم.

به روز رسانی: یوبی سافت اعلام کرده است که در روز آینده، ساعاتی سرورهای بعضی از عناوین این کمپانی برای حل مشکل از دسترس کاربران خارج خواهد شد. لازم به ذکر است که این قطعی موقت شامل عناوین مشهور یوبی سافت مانند Assassin’s Creed: Origins، عنوان Rainbow Six Siege و بازی For Honor نمی شود.

اگر شما هم اخیرا در بازی های آنلاین دچار اختلال و مشکل شده اید در قسمت نظرات نام بازی و مشکل خود را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • AliSaedJalil85@gmail.com
    AliSaedJalil85@gmail.com | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    واقعا جای تاسف داره که بازی های محبوبی که پلیرای ایرانی بازی میکنن رو فیلتر میکنین و انتظار دارین بازی های مزخرف ایرانی بازی کنیم(زولا)!

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

    گوسفندان ایرانی دارن زجر میکشن

  • makan.net
    makan.net | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    سلام دوستان چندهفته ای میشه که این بازی Raceroom Racing Exprience که شبیه ساز رانندگی آنلاین هست فیلتر شده، میخواستم درخواست رفع فیلتر بدم اما نمیدونم از کجا باید پیگیری کنم، از طریق http://rafefilter.internet.ir که میگه آدرس سایت بده که سایت بازی خوشبختانه مشکلی نداره، اما خود بازی بدون VPN بالا نمیاد. از خود استودیو سازنده پیگیری کردم میگه به علت فیلترینگ از سمت شماست که دسترسی ندارین. ممنون میشم راهنمائی کنید که از کجا و چطور باید پیگیری کنم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی