ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اتصال بین مغز راننده و خودرو؛ فناوری عجیب نیسان در نمایشگاه CES

کمپانی ژاپنی نیسان که به طور کاملا جدی در زمینه فناوری خودران در حال تحقیق و توسعه است، قصد دارد در نمایشگاه محصولات و لوازم الکترونیکی CES از یک تکنولوژی پیشرفته رونمایی کند. این تکنولوژی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی ژاپنی نیسان که به طور کاملا جدی در زمینه فناوری خودران در حال تحقیق و توسعه است، قصد دارد در نمایشگاه محصولات و لوازم الکترونیکی CES از یک تکنولوژی پیشرفته رونمایی کند.

این تکنولوژی Brain-to-Vehicle (ارتباط مغز با وسیله نقلیه) نامگذاری شده است. بر اساس این تکنولوژی امواج مغزی راننده دریافت شده و در اختیار سیستم های مختلف قرار می گیرند تا خودرو در شرایط گوناگون عکس العمل های مناسبی از خود نشان دهد.

Nissan_Brain_to_Vehicle

به گفته مقامات نیسان تکنولوژی مذکور نتیجه تحقیقات هفت ساله گروهی از کارکنان این شرکت و موسسه پلی ‌تکنیک فدرال لوزان است.

به منظور ایجاد ارتباط بین مغز و خودرو، راننده باید یک وسیله مخصوص را بر روی سر خود بگذارد تا فرایندهای مربوط به خواندن ذهن وی شروع شوند.

بعد از برقراری ارتباط چنانچه ذهن راننده تشخیص دهد که نیاز به کاهش یا افزایش سرعت، تغییر مسیر و یا مواردی از این دست وجود دارند، سیگنال های مغزی وی به خودرو منتقل شده و اعمال یاد شده بصورت خودکار اجرا می شوند.

Nissan_Brain_to_Vehicle

آنطور که نیسان اعلام کرده این تکنولوژی می تواند بین 0.2 الی 0.5 ثانیه سریع تر از خود راننده واکنش نشان داده و عمکرد کلی را هنگامی که خودرو در اختیار راننده است، بهبود ببخشد.

تشخیص و شناسایی حالت های روحی راننده دیگر قابلیت کلیدی تکنولوژی جدید ژاپنی ها است. با تکیه بر این قابلیت پیشرفته تنظیمات خودرو به گونه ای که مطابقت بیشتری با شرایط روحی راننده داشته باشند، اعمال می شوند.

Nissan_Brain_to_Vehicle

آنطور که به نظر می رسد ظاهرا نیسان می خواهد با تکنولوژی (Brain-to-Vehicle (B2V کماکان ارتباط فناوری خودران با راننده را حفظ کند. آقای دانیل اسکیلاچی (Daniele Schillaci) معاون اجرایی ارشد نیسان در این باره گفته:

بیشتر مردم فکر می کنند که در آینده با فناوری خودران کنترل کامل خودروی خود را در اختیار سیستم های پیشرفته قرار خواهند داد. اما تکنولوژی B2V مسیر متضادی را در پیش گرفته و با استفاده از سیگنال های مغز، آنها را در فرایند رانندگی حفظ کرده و تجربه هیجان انگیزتر و جذاب تری به ارمغان خواهد آورد.

Nissan_Brain_to_Vehicle

در صورت راه یافتن این تکنولوژی به محصولات نیسان شاهد تحولی شگرف در نحوه هدایت وسایل نقلیه خواهیم بود. البته این رویا به احتمال زیاد برای ما دست نیافتنی باقی مانده و باید خودمان را کماکان به "نیسان آبی" عادت دهیم!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    اینکه خیلی خطرناکه یارو یه دختر اونور خیابون میبینه ماشین یهو چپ میکنه?

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    سالاره نیسان آبی. دیروز یکیشون خلاف جهت تو خیابون اومد ازم ادرس پرسید بعد فهمیدم اشتباه اومده رفت دوباره خلاف جهت برگشت? ? ? ? به هیچ جاش هم نبود

  • علی رضا
    علی رضا | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    اون تیکه آخرشو خیلی خوب اومدین نیسان آبی خخخخخ

  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    رو وانت نیساناهم کاربرد داره.
    :)))

مطالب پیشنهادی