ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

ادعای اینتل در رفع نقص های امنیتی Meltdown و Spectre در رایانه های شخصی با آپدیت جدید

کمپانی اینتل مدعیست با همکاری شرکایش توانسته به پیشرفت چشمگیری در ارائه وصله های امنیتی برای پوشش حفره های Meltdown و Spectre در پردازنده هایش دست بیابد. مدتی قبل مشخص شد که دو نقص امنیتی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

کمپانی اینتل مدعیست با همکاری شرکایش توانسته به پیشرفت چشمگیری در ارائه وصله های امنیتی برای پوشش حفره های Meltdown و Spectre در پردازنده هایش دست بیابد.

مدتی قبل مشخص شد که دو نقص امنیتی در پردازنده های تولیدی اینتل در طی ۲۰ سال گذشته وجود داشته است که امکان دسترسی غیر مجاز به رایانه های کاربران را به هکرها می دهند. چندی بعد اینتل اعلام کرد که این مشکل مختص پردازنده های این کمپانی نیست و محصولات طراحی شده توسط ADM و حتی ARM نیز حاوی دو حفره مورد بحث هستند. بدین سان پای گجت های موبایلی از جمله تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی و اپلی نیز به این ماجرا باز شد.

اینتل آپدیت Meltdown و Spectre

پس از گذشت مدتی بالاخره کمپانی اینتل اعلام کرد که موفق به آماده سازی و عرضه آپدیتی جامع برای رفع هر دو حفره Meltdown و Spectre شده است. یکی از سخنگویان این شرکت اعلام کرده که وصله امنیتی مورد بحث برای طیف وسیعی از رایانه های مبتنی پردازنده های این شرکت که در طی ۵ سال گذشته راهی بازار شده اند در دسترس قرار گرفته است. تا پایان هفته پیش رو ۹۰ درصد رایانه های مذکور این آپدیت را دریافت می کنند.

در حالی که کارشناسان معتقدند رفع کامل نقص امنیتی Spectre بسیار دشوار و پیچیده است، اینتل می گوید که با نصب آپدیت جدید رایانه ها به طور کامل در مقابل آن ایمن می شوند. ادعایی که برخی با دیده تردید به آن نگاه می کنند. نشریه نیویورک تایمز معتقد است که مقابله با Spectre نیازمند طراحی مجدد و تغییر در سخت افزار پردازنده ها خواهد بود و احتمالاً تا سال ها نگرانی از این بابت ادامه بیابد.

اینتل آپدیت Meltdown و Spectre

مایکروسافت مدتی است که ارائه آپدیت لازم برای سیستم های مبتنی بر ویندزو 10 را آغاز کرده و مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز به زودی به روز رسانی می شوند. اپل هم وصله امنیتی مقابله با Meltdown را برای رایانه مک عرضه کرده و سیستم عامل iOS نیز به زودی از آن بهره مند می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • coleman
    coleman | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    حالا شاید با آپدیت مشکل برطرف بشه ولی او 30 درصد کاهش سرعت رو کجای دلمون بزاریم که اینجا شما بهش اشاره نکردین افزونه های امنیتی که اضافه میشه نزدیک 30 تا 35 درصد سرعت cpu رو میاره پایین

  • مهدی
    مهدی | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    حالا ما چیکار کنیم چطوری اپدیت کنیم

مطالب پیشنهادی