ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان اچ پی برای لپ تاپ های جدید؛ احتمال آتش گرفتن باتری و سوختگی کاربران

کمپانی اچ پی اخیراً برای باتری برخی از لپ تاپ های جدید خود فراخوان صادر کرده. بر اساس اعلام این شرکت برخی از جدیدترین لپ تاپ های تولیدی از مشکل افزایش بیش از حد دمای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

کمپانی اچ پی اخیراً برای باتری برخی از لپ تاپ های جدید خود فراخوان صادر کرده. بر اساس اعلام این شرکت برخی از جدیدترین لپ تاپ های تولیدی از مشکل افزایش بیش از حد دمای باتری رنج می برند و حتی احتمال آتش گرفتن آنها وجود دارد.

اچ پی در روز 14 دی ماه این مسئله را اعلام کرده. به گفته مسئولان این شرکت لپ تاپ های اچ پی پرو بوک 64x، اچ پی X360 310 G2، اچ پی Envy m6 و برخی مدل های دیگر از این مشکل رنج می برند. بر اساس اعلام کمپانی یاد شده این فراخوان شامل دستگاه هایی می شود که از دسامبر 2015 (آذر تا دی ماه سال 1394) تا دسامبر  2017 (آذر تا دی ماه سال 1396) در سراسر جهان به فروش رفته اند.

مشکل یاد شده همچنین شامل حال باتری لپ تاپ های اچ پی می شود که به طور جداگانه و به عنوان لوازم جانبی به فروش رسیده اند. به گفته اچ پی:

«[باتری ها] پتانسیل افزایش دمای بیش از حد در استفاده را دارند. در برخی موارد این افزایش دما می تواند موجب ناپایداری باتری و آتش گرفتن آن شود. اچ پی همچنین هشدار می دهد که این باتری ها ممکن است خطر سوختگی کاربران را به همراه داشته باشند».

اچ پی اشاره ای به این موضوع که چه تعداد دستگاه از این مشکلات رنج می برند، نکرده، ولی کمیسیون امنیت محصولات مصرف کنندگان آمریکا (CPSC) در بیانیه خود اعلام نموده که در حدود 50 هزار دستگاه فروخته شده در آمریکا دارای این نقص هستند. همچنین 2600 مورد دیگر نیز در کانادا با مشکل یاد شده وجود دارند.

بررسی های این کمیسیون 8 گزارش مشکلات مرتبط با باتری از جمله افزایش دمای بیش از حد، ذوب شدن یا شارژ را شناسایی شده که حتی در یک مورد یکی از کاربران به دلیل این مشکل دچار سوختگی درجه 1 شده و سه شخص دیگر نیز خساراتی به میزان 4500 دلار دیده اند.

در صورتی که شما نیز یکی از لپ تاپ های جدید اچ پی را خریده اید و قصد دارید از امنیت باتری آن اطمینان یابید، می توانید به صفحه ویژه پشتیبانی که توسط این کمپانی ایجاد شده مراجعه کنید و با دانلود نرم افزار ویژه و نصب آن، از وضعیت باتری دستگاه خود مطلع شوید. اچ پی به رایگان باتری های دارای نقص را تعویض می کند؛ البته بعید به نظر می رسد که تعویض باتری در کشورمان به راحتی امکان پذیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • shiva
    shiva | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    لپ تاپ فقط ایسوس واقعا با کیفیت و عالین

  • Javad-Rkh
    Javad-Rkh | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    به نظر من لنوو از این نظر بسیار عالی هست. یکی از دلایلی هم که حدود 5 ماه پیش لپ‎تاپ
    لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Carbon Yoga رو خریدم توجه به مساله کنترل کیفیت (Q.C) این محصولات هست. تا اونجایی که من بررسی کردم این مسائل خیلی کمتر در مورد لپ‎تاپ‎های کلاس بیزنینس اتفاق میافته.

  • پویا ..
    پویا .. | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    در واقع بهتره می گفتین تو ایران غیرممکنه چون تاجران فقط وارد می کنن و می فروشن و بدون داشتن نمایندگی محصولات فروخته شده هیچ خدمات پس از فروشی ندارن و یه جورایی تو ایران باید گفت همینه که هست :||

مطالب پیشنهادی