ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

BMW-M5-2018
خودرو

ب ام و محبوب ترین خودروساز لوکس آلمانی در سال 2017 از دید گوگل

با پایان یافتن سال 2017 رفته رفته آمار و ارقام مرتبط با آن در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودرو در حال انتشار یافتن هستند. یکی از آمارهایی که می تواند برای شرکت های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

با پایان یافتن سال 2017 رفته رفته آمار و ارقام مرتبط با آن در حوزه های مختلف از جمله صنعت خودرو در حال انتشار یافتن هستند. یکی از آمارهایی که می تواند برای شرکت های مختلف مهم باشد، رتبه ای است که از لحاظ جستجوی کاربران در گوگل کسب می کنند.

اگر چه این مساله شاید در ابتدا چندان حائز اهمیت به نظر نرسد، اما در واقع نشان دهنده پذیرش یک برند در بین عموم مردم بوده و به نوعی جایگاه آن را در میان مشتریان و خریداران احتمالی، آشکار می سازد.

Google-Trends

بر اساس داده های گوگل ترندز در سال 2017 ب ام و بیشترین جستجو را در مقایسه به رقبای اصلی و هموطن خود یعنی مرسدس بنز و آئودی داشته است. بعد از این کمپانی، ارباب حلقه ها با اختلاف نسبتا زیاد در جایگاه دوم ایستاده؛ جایگاه سوم هم به اشتوتگارتی ها رسیده است.

Google-Trends-2017-BMW-Mercedes-Audi-weltweit-2004-2017

جالب اینکه در سرزمین مادری، آلمانی ها به دنبال مدل های جدید ب ام و نبوده و بیشتر درباره نسل چهارم سری 3 با کد E46 که در سال 1997 معرفی شد، جستجو کرده اند. بد نیست بدانید این نسل از سری سه، عنوان محبوب ترین را در بین شش نسل ارایه شده تاکنون در اختیار دارد.

bmw-e46-m3-alpine-white

در ایالات متحده، آمریکایی ها عبارت "BMW for sale" (ب ام و برای فروش) را بیش از سایر موارد مرتبط با باواریایی ها در گوگل جستجو نموده اند، بعد از آن هم عبارت های “BMW E46” و “BMW 2017” در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

Google-Trends-2017-BMW-Mercedes-Audi-weltweit

سال گذشته عباراتی که در رابطه با ب ام و بیشترین رشد را داشته اند، “BMW Z4 2017”، “BMW X1 2017” و “BMW M5 2017” بوده اند. طبق داده های موجود ظاهرا ایرانی ها نیز از بین سه خودروساز لوکس آلمانی علاقه بیشتری به ب ام و دارند.

BMW-X2-2019

ناگفته نماند علی رغم محبوبیت بیشتر در گوگل ترندز، از لحاظ آمار فروش ب ام و به احتمال قریب به یقین همانند سال 2016 در سال 2017 نیز قافیه را به رقیب دیرین خود یعنی مرسدس بنز واگذار کرده است. انتشار آمار فروش سالانه در روزهای آتی این مساله را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    من بیشتر سری ۷ رو سرچ کردم
    ولی از وقتی قیمت گمرک دو برابر شد اصلا تو خیالاتمم بهش فکر نکردم?

مطالب پیشنهادی