ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاربران کم مصرف اینترنتی
تکنولوژی

رضایت 70 درصدی از تعرفه‌های اینترنت ثابت، حل مشکلات کاربران کم‌مصرف

فروش مدل‌های جدید اینترنت در ماه گذشته باعث حواشی و انتقادات زیادی از سوی کاربران شد که برخی از آنها تا به امروز مورد توجه مسئولین قرار نگرفته بودند، یکی از اعتراضات مردم به نبود ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۳

فروش مدل‌های جدید اینترنت در ماه گذشته باعث حواشی و انتقادات زیادی از سوی کاربران شد که برخی از آنها تا به امروز مورد توجه مسئولین قرار نگرفته بودند، یکی از اعتراضات مردم به نبود تعرفه‌ای برای سرعت بالای اینترنت به همراه حجم کم بود که به اصطلاح برای کاربران کم‌مصرف مورد استفاده است. خبر خوش برای این دسته از کاربران اینست که وزیر ارتباطات ضمن پذیرفتن این مشکل  خبر از چاره‌اندیشی برای آن در آینده‌ای نزدیک داده است.

«محمد جواد آذری جهرمی»، در تازه ترین اظهارات خود اما به افرادی که به افزایش قیمت‌ اینترنت اعتراض کرده‌اند انتقاد دارد و حق را به آنها نمی‌دهد: «اینکه مدل های جدید تعرفه اینترنت قیمت ها را افزایش می دهد صحیح نیست زیرا مدل ها تغییر کرده است.»

بیش از 70 درصد مردم از تعرفه‌های جدید اینترنت رضایت دارند

وزیر ارتباطات اذعان دارد گروه‌های مختلفی در داخل و خارج وزارتخانه روی قیمت‌های جدید و تعرفه‌های تازه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خط ثابت تحقیق کرده‌اند و نتایج حاصل این تحقیقات نشان از کاهش جدی نرخ اینترنت دارد:

«در برخی موارد حتی قیمت به یک سوم کاهش یافته است. در مجموع تعرفه های اینترنتی کاهش یافته است و براساس نظرسنجی ها بالای 70 رضایت عمومی در این باره وجود دارد.»

کاربران کم مصرف اینترنتی

جهرمی ضمن تایید مسئله نبود یک تعرفه مناسب و درخور برای کاربران کم مصرف خبر از حل این ایراد می‌دهد: «خلاء برای تعیین این تعرفه وجود دارد که در حال بررسی این موضوع هستیم که این مشکل نیز رفع شود.»

در رقابت ISPها با یکدیگر، کاربران کم مصرف نادیده گرفته شده‌اند

در آغاز ارائه مدل‌های جدید اینترنت و رقابت بین شرکت‌های ISP، این شرکت‌ها تمرکز رقابت خود را بیشتر روی ارائه حجم‌های بیشتر متمرکز کردند و دایما تعرفه‌های خود را تغییر می‌دادند اما در این بین نگاهی به خواسته کم‌مصرف‌ها نمی‌شد تا اینکه شرکت مخابرات تهران از بسته‌های نسبتا مناسب خود برای این دسته از کاربران رونمایی کرد. البته این بسته‌ها هم فعلا در معدود شرکت‌های معروف ارائه دهنده اینترنت خط ثابت رویت می‌شوند و چندان هم مناسب حال کاربران کم‌مصرف و در عین حال خواهان سرعت بالا نیست.

کاربران کم مصرف اینترنتی

پیش‌تر وزیر ارتباطات کاربران کم مصرف را به سمت استفاده از اینترنت موبایل و اپراتورها تشویق کرده بود که این امر نیز انتقادات زیادی را با توجه به گران بودن هزینه این نوع اینترنت نسبت به خط ثابت به همراه داشت. به هر حال به نظر می‌رسد سیاست‌ها و گفته‌های پیشین جهرمی پیرامون این موضوع در آینده دچار تغییراتی می‌شود و احتمالا شاهد صدور دستور و آیین‌نامه‌ای از طریق وزارتخانه برای حل این مشکل خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • hashem
    hashem | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    دوست عزیزی که فکر میکنی ملت نمیفهمن و فقط شما حالیته در جریان باش حساب و کتاب اون دنیا هست و سیخ داغ در انتظارته .. قبلا ماهی ده تومن میدادیم بابت هرماه با سرعت بالا و شبانه رایگان که فایل های حجیم رو میزاشتیم شب دانلود بشه .. الان هم قیمت ماهیانه با همون سرعت رو چند برابر کردید و شبانه نداره و حجم اضافه هم میخرن مردم .. قششششششششنگ جلو چشم آدم دارید حق میخوری میکنید ... دلتون خوشه نون حلال میبرید سر سفره زن و بچتون ... یا حق

  • A person
    A person | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    مگه قرار نبود بعد تموم شدن مقدار حجم خریده شده فقط سرعت کم شه و اتصال تا تموم شدن مهلت قرارداد قطع نشه؟
    حداقل هم تا ۱۲۰ کیلوبایت میتوتستن کم کنن سرعت رو
    پس چرا نمیشه هیچ سایتی باز کرد؟
    کلش رویال هم باز نمیشه
    از مخابرات گرفتم?

  • سعید
    سعید | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    من برای یکی از ای دی اس ال هام سرعت ۵۱۲ نامحدود داشتم که ۲۵ تومان میدادم که الان دومگ ۷۵ گیگ گرفتم (تقزیبا۳۷ بین الملل) همون قیمت

    و برای خط دومم ۱۷ گیگ یک مگ ماهیر۲۵ تومن میدادم که بازم این خط هم شد دومگ ۷۵ گیگ همون قیمت که راضی ام

    خب باید قبول کرد نت ارزون تر شده

  • testheway
    testheway | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    راه حلی که بهتر بود از اول اجرا میشد اینه که اینترنت به همه با سرعت بالا داده بشه و برای مقدار گیگ همین بسته ها رو در نظر بگیرن، و وقتی گیگ بسته رو تموم کردیم اونوقت سرعت رو کاهش بدن تا مهلت بسته تموم بشه، و البته با خرید گیگ اضافی هم در مدت بسته سرعت دوباره خوب بشه.
    فکر کنم بخاطر مخابرات و صبانت که نمیتونن سرعت رو برای همه یکسان در نظر بگیرند این اتفاق نیافتاده.
    لطفا این پیشنهاد توسط دیجیاتو مورد بررسی قرار بگیره. ممنون

  • morteza
    morteza | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    من خیلی راضیم. ولی جای بهبود سرعت دانلود داره. فقط که حجم مهم نیست. دستگاه ps4 بنده دو سه روز روشن بود تا تونست یه بازی 40 گیگ رو با اینترنت چهار مگابایت مخابرات دانلود کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی