ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصاویر ماهواره ای از طوفان موسمی «بمب» در آمریکا را مشاهده کنید

در هفته ای که گذشت بخش هایی از ایالات متحده آمریکا در برف و بوران سنگین مدفون شد و به خاطر پدیده ای به نام «طوفان موسمی بمب» ساکنان این نواحی روزهای سردی را سپری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

در هفته ای که گذشت بخش هایی از ایالات متحده آمریکا در برف و بوران سنگین مدفون شد و به خاطر پدیده ای به نام «طوفان موسمی بمب» ساکنان این نواحی روزهای سردی را سپری کردند. ظاهر این طوفان از فضا اندکی متفاوت است با این همه اداره ملی پایش وضعیت جوی و اقیانوسی آمریکا اخیرا ویدیویی را منتشر کرده که عظمت این پدیده هواشناسی را از نمای یکی از ماهواره های آن به نمایش می گذارد.

ویدیو تایم لپسی که مشاهده می کنید نمایی تاریک از زمین را به تصویر می کشد که همزمان با اوج گرفتن خورشید در آسمان روشن می شود و الگوی حرکت طوفان در آن مشخص می گردد. ماهواره سازمان هواشناسی آمریکا موسوم به Goes-East این تصاویر را تهیه کرده است.

همانطور که در بالا اشاره شد این بوران شدید طوفان موسمی بمب لقب گرفته که شاید در نگاه نخست نام آن اندکی رعب انگیز به نظر برسد با این همه آنطور که سازمان هواشناسی آمریکا گفته این پدیده چندان هم ترسناک نیست. این سازمان در توضیحاتش آورده که عبارت بمبی شدن زمانی در مورد یک پدیده هواشناسی به کار می رود که آن پدیده ظرف تنها ۲۴ ساعت به بالاترین میزان شدت خود برسد.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم این طوفان که در منطقه میانگان رخ داده با سرعت بسیار بالا شدت یافته و برای خود کانون فشاری دارد که ظرف مدت ۲۴ ساعت دست کم ۲۴ میلیبار افت پیدا می کند (میلیبار واحد اندازه گیری فشار جوی است).

در هر حال این طوفان عظیم زمستانی حجم قابل توجهی از بارش برف، بادهای بسیار شدید و سیل در نواحی ساحلی را برای امریکا به ارمغان آورد و حالا ناسا بر آن شده تا از محدوده امن خود در فضا رفتار آن رصد کند.

گفته شده در نتیجه این طوفان دمای شهرهایی مانند بوستون به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد، در حالی که در برخی نواحی افت دما به منفی ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید. بارش برف تمام شده اما موج سرما همچنان در هشت ایالت مختلف آمریکا باقیست و پیش بینی شده که فردا سردترین روز از آغاز شکل گیری این طوفان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    جالبیه قضیه اینجاست که پدیده های هواشناسی و گرم شدن زمین باعث شده کشور ما روز به روز گرمتر و خشک تر بشه و برعکس اونور زمین سرد تر و مرطوب تر بشه

  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    احتملا کاره هارپه....



















    خخخخخخخ

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    بیست درصد از اون بارش ها هم برا ایران باشه دیگه ?? اگه اینجوری پیش بره سال بعد اسفبار ترین سال آبی کشور خواهد بود

  • firefox know
    firefox know | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    طبق برداشت عامیانه از فیزیک کوانتومی هر فرد به صورت موازی در جهان های دیگری زندگی متفاوتی دارد .
    من فکر کنم جوانان ایرانی و نویسندگان و مترجمان ما هم اصل زندگی شان در امریکا و اروپا هنرمندان در فرانسه .... و زندگی موازی شان در ایران است ? ? ?

    اخه من چیکار کنم در امریکا طوفان می اید همشیره خود ایران هر روز پنج تا زلزله پاس می کند شما رفتی به طوفان امریکا چسبیدی !!

    حداقل یک کوادکوپتر 4K برای دیجیاتو تهیه بکنید اینجور گزارشات را از مناظر طبیعی یا زلزله زده تهیه بکنید

مطالب پیشنهادی