ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد طراح آیفون از اپل به خاطر اعتیاد کاربران به این موبایل

یکی از طراحان آیپاد و آیفون اخیرا به خاطر نقشی که اپل و دیگر شرکت های فعال در سیلیکون ولی در اعتیاد کاربران به گجت های تولیدی شان دارند آنها را مورد انتقاد قرار داده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

یکی از طراحان آیپاد و آیفون اخیرا به خاطر نقشی که اپل و دیگر شرکت های فعال در سیلیکون ولی در اعتیاد کاربران به گجت های تولیدی شان دارند آنها را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده که بزرگسالان و کودکان به بردگان موبایل ها و شبکه های اجتماعی بدل شده اند.

تونی فادل که یکی از اعضای تیم طراح اولین نسخه آیفون به شمار می رود و از خالقان آیپاد هم هست، چندی قبل اپل را ترک کرد تا نست (تولید کننده ترموستات های هوشمند) را تاسیس نماید و در ادامه شرکت خود را با عقد قراردادی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار به گوگل فروخت.

او صبح امروز با انتشار ۱۰ رشته توییت به گفته های اخیر دو تن از سرمایه گذاران اپل اشاره کرد که این شرکت را برای مقابله با اعتیاد کاربرانش به آیفون تحت فشار قرار داده اند و اظهار داشت که شرکت های فعال در سیلیکون ولی نیز باید کاری مشابه به این را انجام دهند.

وی در یکی از توییت هایش نوشت:

اپل واچ، موبایل های گوگل، فیسبوک و توییتر آنقدر ما را سرگرم خود کرده اند که موجب بروز اعتیاد در ما شده اند. این محصولات و سرویس ها حالا وظیفه دارند که اعتیاد دیجیتالی ما را شناسایی کرده و به آن پاسخ بگویند.

او در ادامه خاطر نشان کرده که اگر شرکت های فعال در صنعت تکنولوژی ابزارهای بهتری را برای مدیریت مقدار زمان صرف شده شان روی این دستگاه ها ارائه نکنند احتمالا باید جوابگوی قانون باشند.

فادل با این حرف ها به گروهی از مدیران ارشد سیلیکون ولی ملحق شده که به تازگی لب به انتقاد از کارفرمایان سابق خود گشوده اند.

برای مثال Justin Rosenstein یکی از مدیران سابق فیسبوک است که به نوعی در افزوده شدن دکمه لایک به این پلتفرم نقش داشته است. او چندی پیش لایک های فیسبوک را به عنوان نشانه هایی از خوشحالی کاذب توصیف کرده بود.

باید اشاره کنیم که اپل هنوز به درخواست دو سرمایه گذار فعال خود مبنی بر انجام تحقیقات روی اثرات مضر استفاده طولانی مدت از آیفون پاسخ روشنی نداده است. البته شاید بد نباشد بدانید که هم اکنون تحقیقات گسترده ای در رابطه با نقش استفاده بیش از اندازه از موبایل و شبکه های اجتماعی و ابتلای افراد به افسردگی، مشکلات رفتاری و دیگر مسائل مرتبط با سلامت در حال انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    اپل قبلا تی شرت دمپایی می ساخته

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    جمله اش از طراحی هاش مسخره تره این بشر

    • Rooz5eh
      Rooz5eh | ۱۸ دی ۱۳۹۶

      عقده اى

مطالب پیشنهادی