ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این پروژکتور به گیمرها امکان تماشای دو تصویر متفاوت را به صورت همزمان می دهد

استارتاپی فعال در زمینه نمایشگر به نام MirraViz اخیراً به نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس آمده تا از گجتی رونمایی کند که در نگاه نخست بسیار جادویی به نظر می رسد. این گجت به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۲۷

استارتاپی فعال در زمینه نمایشگر به نام MirraViz اخیراً به نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس آمده تا از گجتی رونمایی کند که در نگاه نخست بسیار جادویی به نظر می رسد. این گجت به کمک دو پروژکتور، امکان نمایش دو لایه تصویر متفاوت را روی یکدیگر مهیا می سازد و تماشاگران به صورت همزمان، از دو زاویه متفاوت قادر به تماشای این لایه ها خواهند بود. این تکنولوژی از همین حالا با قیمت 499 دلار قابل خریداری است.

محصول استارتاپ ساکن کالیفرنیا که رسماً MultiView Screen نام گرفته، با دانش درباره چگونگی بازتاب نور روی سطوح بازتابگر ساخته شده است. در بخشی از توضیحات رسمی وب سایت سازندگان آمده: «قاعده فیزیکی اساسی مورد استفاده برای هر یک از لایه ها، «پس بازتاب» است که معمولاً شاهد بهره گیری آنها در علامت های ترافیک و بازتابگرهای دوچرخه هستیم. ایده کلی «پس بازتاب» این است که عناصر نوری، فارغ از زاویه تابش به منبع خود باز می گردد. این موضوع نسبت به سطوح بازتابشگر عادی متفاوت است که نور را در هر زاویه برابری با زاویه تابش بازتاب می دهند.»

به بیان دیگر، پروژکتور MirraViz یک تصویر را برداشته و آن را مجدداً به به سمت منبع بازتاب می دهد؛ و این مسئله سبب می شود تا شخصی که در زاویه درست قرار دارد، قادر به تماشای تصاویری واضح و روشن باشد و در عین حال، تصویر دیگری که به نمایش در می آید را مشاهده نکند.

کمپانی مورد اشاره، استفاده های گوناگونی را برای پروژکتور خود متصور شده است. اولین و محتمل ترین خریداران این پروژکتور، گیمرهایی هستند که از تجربه لوکال و کوآپ بازی های ویدیویی لذت می برند و در صورت استفاده از MultiView Screen دیگر مجبور به تجربه بازی ها در حالت اسپلیت اسکرین نیستند. از طرف دیگر، این پروژکتور زمانی که دو عضو خانواده به دنبال تماشای محتویات ویدیویی متفاوتی هستند نیز به کار می آید. MirraViz ضمناً به دنبال فروش محصول خود به صاحبان کار و تجارت نیز هست و عقیده دارد پروژکتورش می تواند در مصارف سازمانی با تبلیغاتی کارآمد باشد.

MirraViz می گوید صفحه پروژکتورش نیازمند چندین لنز DLP با کیفیت است تا افکت لایه ها به درستی پیاده سازی شود. به همین خاطر، این کمپانی باندلی از چندین لنز مختلف را به همراه MultiView Screen در نظر گرفته که مجموعاً با قیمت 2000 دلار به فروش می رسند. از طرف دیگر، باندلی مخصوص گیمینگ هم در نظر گرفته شده که یک سیستم صوتی با کیفیت، پروژکتورها و یک صندلی گیمینگ را با قیمت 3 هزار دلار به دست خریداران می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی