ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون الکسا با اپلیکیشن مستقل به ویندوز 10 می آید

این روزها همه جا صحبت از دستیار دیجیتالی آمازون یعنی «الکسا» به گوش می رسد و حالا ظاهراً باید شاهد حضور آن در کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 هم باشیم تا کورتانا بیش از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۰

این روزها همه جا صحبت از دستیار دیجیتالی آمازون یعنی «الکسا» به گوش می رسد و حالا ظاهراً باید شاهد حضور آن در کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز 10 هم باشیم تا کورتانا بیش از پیش به چالش کشیده شود. شرکت های بزرگی نظیر اچ پی، لنوو، ایسوس و ایسر قصد دارند در سال جاری میلادی الکسا را در لپ تاپ ها و دسکتاپ های خودشان تعبیه کنند.

این یکپارچگی به اپلیکیشن ویژه الکسا برای ویندوز نیاز دارد که بهار سال آینده به صورت رسمی منتشر می شود و بیشتر سازندگان کامپیوترهای شخصی از آن در محصولاتشان استفاده می کنند. این دستگاه ها به فناوری تشخیص گفتار میدان دور (far-field) مجهز هستند تا بهترین تجربه ممکن را برای برقراری ارتباط با دستیارهای صوتی فراهم سازند.

اچ پی قصد دارد الکسا را به کامپیوتر Pavilion Wave بیاورد که یکی از شیک ترین محصولات بازار به شمار می رود. لنوو هم لپ تاپ های متنوع و پرطرفدارش را برای این منظور انتخاب کرده است.

حضور الکسا در ویندوز می تواند برگ برنده آمازون در رقابت دستیارهای هوشمند باشد

حضور الکسا به صورت مستقل روی ویندوز، کاملاً متفاوت با همکاری رسمی مایکروسافت و آمازون است که چندی پیش به گوش رسید. این دو شرکت قول داده بودند تا پایان سال 2017 الکسا و کورتانا را یکپارچه سازند اما تا به امروز خبری از موفقیت آنها در دست نیست. حالا آمازون اپلیکیشن مجزای خود را روانه ویندوز کرده که ابزاری ساده برای دسترسی به اطلاعات پایه الکسا به شمار می رود. برای فعال ساختن الکسا در ویندوز می توانید از فرمان صوتی یا کلیدهای میانبر استفاده نمایید.

آمازون در حاشیه نمایشگاه CES از همکاری خود با شرکت های سازنده PC پرده بر می دارد اما شواهد و قراین در لاس وگاس حکایت از حضور فعال گوگل و دستیار اختصاصی آن دارند. به نظر می رسد سال 2018 هم رقابت سنگینی بین شرکت های فعال در این حوزه در جریان خواهد بود و الکسا با حضور در میلیون ها کامپیوتر مبتنی بر ویندوز، قدم بزرگی در این راه برداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی