ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی موبایل‌های اکسپریا XA2 Ultra، XA2 و L2 را در CES معرفی کرد

مشخصات موبایل‌های میان‌رده اکنون بیشتر شبیه به پرچمداران سال‌های گذشته است و امروز سونی در حاشیه نمایشگاه CES از سه موبایل اکسپریا XA2 به همراه XA2 Ultra و همچنین اکسپریا L2 با یک طراحی آشنا رونمایی کرد. Xperia ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۷

مشخصات موبایل‌های میان‌رده اکنون بیشتر شبیه به پرچمداران سال‌های گذشته است و امروز سونی در حاشیه نمایشگاه CES از سه موبایل اکسپریا XA2 به همراه XA2 Ultra و همچنین اکسپریا L2 با یک طراحی آشنا رونمایی کرد.

Xperia XA2 Ultra

از میان سه موبایل معرفی شده، نمونه XA2 Ultra مشخصاً جذاب‌ترین است. این موبایل به یک نمایشگر ۶ اینچی با پنل FHD و رزولوشن تمام اچ دی مجهز شده و در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و طلایی عرضه می‌شود. سونی این‌بار سنسور اثر انگشت را نیز به پشت تلفن همراه انتقال داده است.

شرکت ژاپنی یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان سنسور دوربین برای پرچمداران دیگر دنیای موبایل است و طبیعتاً‌ انتظار می‌رود تا در محصولات رده بالای خود نیز از بهترین سنسورهایش بهره بگیرد. بر همین اساس این شرکت خبر می‌دهد که از یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی «Sony Exmor RS» در ماژول دوربین اصلی استفاده کرده. این سنسور دارای حساسیت ISO 12800 برای تصویربرداری بهتر در نور کم و ضبط فیلم 4K و ویدیوی با حرکت آهسته با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه است.

برای دوربین سلفی هم یک ماژول دوربین دوگانه در نظر گرفته شده. یکی از دوربین‌ها ۸ مگاپیکسلی و مجهز به لنز واید ۱۲۰ درجه و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی است که به لرزشگیر مکانیکی مجهز شده؛ قابلیتی که امروز همچنان در کمتر موبایلی به چشم می‌خورد.

سونی در XA2 Ultra از اسنپدراگون ۶۳۰ استفاده کرده است و رم ۴ گیگابایتی را در کنار آن قرار داده. از سوی دیگر حافظه داخلی به انتخاب کاربر ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت است. این شرکت ظرفیت باتری را نیز ۳۵۸۰ میلی‌آمپر ساعت اعلام کرده و خبر خوب اینکه محصول مورد بحث از همان ابتدا با اندروید ۸.۰ به دست کاربر می‌رسد.

Xperia XA2

قابلیت‌ها و بیشتر مشخصات XA2 مانند XA2 Ultra هستند با این تفاوت که این محصول کوچک‌تر شده و یک نمایشگر ۵.۲ اینچی دارد. از سوی دیگر XA2 تنها از یک دوربین سلفی برخوردار است و خبری از دوربین دوگانه در این قسمت نیست.

این مدل از مقدار رم کمتری نسبت به بردار بزرگ‌تر خود بهره می‌گیرد و سونی تصمیم گرفته تا ۳ گیگابایت رم را در آن قرار دهد. ظرفیت حافظه داخلی نیز ۳۲ گیگابایت است که کاربر می‌تواند آن را به وسیله کارت حافظه افزایش دهد. باتری XA2 نیز به دلیل استفاده از نمایشگر و بدنه کوچک‌تر، اندکی کاهش داشته و به ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است.

Xperia L2

اما ضعیف‌ترین موبایل از نظر سخت‌افزاری که امروز از سوی سونی معرفی شد، L2 نام دارد. این محصول از نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند؛ رزولوشنی که این‌ روزها می‌توان آن را در موبایل‌های اقتصادی یافت. البته سونی هنوز قیمت هیچ‌یک از این موبایل‌ها را اعلام نکرده و شاید قیمت پایین L2، بتواند رزولوشن پایین نمایشگر را توجیه کند.

دوربین اصلی این دستگاه ۱۳ مگاپیکسل کیفیت دارد و دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی است. سونی L2 را در سه رنگ مشکی، طلایی و صورتی عرضه می‌کند و نکته دیگر این است که به جای اندروید ۸.۰، آن را با اندروید ۷.۱.۱ به دست کاربر می‌رساند.

سه موبایلی که امروز سونی معرفی کرد اگرچه روی لبه تکنولوژی حرکت نمی‌کنند اما میان‌رده‌هایی هستند که شاید به دلیل کیفیت بالای دوربین، بتوان آنها را قابل‌ قبول دانست. هر چند این مورد نیز باید در بررسی کامل ارزیابی شود.

با این حال فارغ از انتخاب‌های سخت‌افزاری سونی برای این سه موبایل، انتقاد اصلی کاربران به آنها احتمالاً استفاده از طراحی یکسان آنها و عدم بهره‌گیری از نمایشگر کم‌حاشیه‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Amir_Aloone
    Amir_Aloone | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    به جرات میتونم بگم از تموم میان رده های بازار سرتره

    با توجه به سابقه خوب سونی تو نگه داری باتری حالا 3500 ببینید چه غوغاییه
    دوربین سلفی با زاویه دید 120 و لرزشگیر هم عالیه

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    به نظر من اگه قیمت این گوشی مناسب باشه خیلی از میت 10 لایت و a7 2018 سرتر هست باید ببینیم چیکار میکنه نابغه ی تکنولوژی sony?

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    البته من دور گوشی از گوریلا گلس ۴ ساخته شده و لبه هاش خمیدست کمی با این نمونه عکسها فرق داره به نظر من گوشی اصلیش و که من عکسش و تو یه سایت هندی دیدم خمیدگی زیبایی به لبه های صفحه نمایش دادن و از این دو عکس خیلی قشنگتره

  • علی بیات
    علی بیات | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    کسی xa1 نمیخره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی