ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini
تکنولوژی

مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini؛ رایانه جیبی در ابعاد یک موبایل هوشمند

استارت آپ انگلیسی «Planet Computers» به تازگی مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini را معرفی نموده که ابعاد آن تفاوت چندانی با یک موبایل هوشمند ندارد، با این حال مجهز به یک کیبورد فیزیکی تقریباً کامل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۰۷:۵۹

استارت آپ انگلیسی «Planet Computers» به تازگی مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini را معرفی نموده که ابعاد آن تفاوت چندانی با یک موبایل هوشمند ندارد، با این حال مجهز به یک کیبورد فیزیکی تقریباً کامل است.

زمانی بود که مینی رایانه های جیبی یا به عبارتی پاکت پی سی ها آینده ابزارهای هوشمند قابل حمل به شمار می رفتند، اما به دلایلی چون ابعاد نسبتاً بزرگ، سخت افزار ضعیف و قیمت های سنگین، و البته ورود موبایل های هوشمند لمسی به تدریج این سری محصولات به حاشیه رانده شدند.

با این حال پس از گذشت چند سال و پیشرفت های بیشتر در زمینه سخت افزار، حالا به نظر می رسد زمان آن رسیده تا یک بار دیگر به رایانه های جیبی فرصتی برای رقابت داده شود.

مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini

مینی لپ تاپ Gemini مجهز به یک نمایشگر تمام اچ دی با نسبت تصویر ۱۸:۹ لمسی است که ابعاد آن برای سیستم عامل اندروید کاملاً مناسب به نظر می رسد. شرکت سازنده وظایف پردازشی این گجت کوچک را بر عهده پردازنده ده هسته ای هلیو X27 مدیاتک گذاشته و ۴ گیگابایت حافظه رم را نیز برای آن در نظر گرفته است. یک باتری ۴۲۲۰ میلی آمپر ساعتی در کنار درگاه USB-C هم تکمیل کننده سخت افزار قابل قبول این محصول هستند.

نسخه ارزان تر رایانه جیبی کمپانی Planet Computers تنها قادر به اتصال به شبکه وای فای است، اما نسخه گران قیمت تر می تواند طریق سیمکارت به شبکه پرسرعت LTE نیز متصل شود. وزن کلی دستگاه نیز برابر با ۳۰۸ گرم است.

شرکت سازنده سیستم عامل اندروید نسخه پایه را برای محصول خود در نظر گرفته و با انجام برخی شخصی سازی ها و افزودن چند امکان مفید آن را برای کار با کیبورد فیزیکی بهینه کرده است. ضمن این که کاربر امکان بوت دوگانه روی سیستم عامل لینوکس را نیز در اختیار خواهد داشت.

مینی لپ تاپ اندرویدی Gemini

دکمه های کیبورد مینی لپ تاپ Gemini گرچه از ابعاد مناسبی برخوردار هستند، اما تایپ سریع با آنها نیاز به کمی تمرین و عادت دارد.

کمپین جمع آوری سرمایه برای تولید محصول مورد بحث در وبسایت Indiegogo آغاز شده و قیمت پیش خرید آن نیز ۳۹۹ دلار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FN
    FN | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    کجا میفروشندش و قیمتش چنده توی ایران ؟؟؟

مطالب پیشنهادی