ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز رمزپایه اتریوم
تکنولوژی

اتریوم با پشت سر گذاشتن ریپل دوباره به جایگاه دوم بزرگترین ارز رمزپایه رسید

از بهار سال قبل تا همین یک ماه پیش اتریوم (Ethereum) بعد از بیت کوین دومین ارز رمزپایه محبوب دنیا بود. اما با شروع سال جدید میلادی ارز دیجیتالی دیگری تحت عنوان ریپل (Ripple) از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

از بهار سال قبل تا همین یک ماه پیش اتریوم (Ethereum) بعد از بیت کوین دومین ارز رمزپایه محبوب دنیا بود. اما با شروع سال جدید میلادی ارز دیجیتالی دیگری تحت عنوان ریپل (Ripple) از راه رسید و جای آن را گرفت. حالا اتریوم توانسته بار دیگر جایگاه پیشین خود را به دست بیاورد.

نکته جالب اینجاست که این جا به جایی بیش از آن که حاصل رشد ارزش اتریوم (۶.۹ درصد در ۲۴ ساعت گذشته) باشد، حاصل سقوط آزاد و ناگهانی ارزش ریپل (۱۹.۲ درصد در ۲۴ ساعت گذشته) بوده است.

بر اساس اطلاعات سایت «CoinMarketCap»، در حال حاضر (در زمان نگارش این مطلب) ارزش هر واحد اتریوم برابر با ۱۱۹۷.۵ دلار و ارزش کل بازار آن بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار است. البته این ارز دیجیتال توانسته به تازگی یک رکورد جدید را نیز در قیمت به جای بگذارد و تا رقم ۱۲۶۱ دلار به ازای هر واحد بالا برود.

ارز رمزپایه اتریوم

سرعت رشد اتریوم در چند ماه اخیر واقعاً شگفت انگیز بوده است، طوری  که ارزش این ارز رمزپایه در اوایل آذر ماه برای نخستین بار به رقم ۴۴۰ دلار رسید. درست یک ماه بعد این رکورد به ۸۰۰ دلار افزایش یافت و با آغاز سال جدید میلادی از مرز ۱۰۰۰ دلار گذشت.

به نظر می رسد با آغاز به کار آزمایشی شبکه جدید Casper قیمت اتریوم باز هم بالاتر برود. این به روز رسانی قابل توجه در پروتکل های پول دیجیتالی مورد بحث سبب معرفی مسیری جدید و کارآمد برای شکل گیری اجماع در کل شبکه شده است.

علاوه بر این ها باید در نظر داشت که اتریوم در حال حاضر بزرگترین پلتفرم برای «عرضه اولیه سکه» یا ICO به شمار می رود که این خود بر جلب توجهات بیشتر به سمت آن موثر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اگه پار سال دیماه هرکسی اندازه 10 میلیون تومان اتریوم میخرید میتونست 300 سکه داشته باشه که الان با توجه به قیمت بیش از 1100 داری این سکه، میتونست صاحب بیش از 330000 دلار باشه. یعنی بیش از یک میلیاردو سیصد میلیون تومان.

    • Raymond Dragon
      Raymond Dragon | ۱۸ دی ۱۳۹۶

      حیف ... که نخریدم! :(

مطالب پیشنهادی