ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

NextVR
تکنولوژی

استفاده از فناوری 6DoF در فیلمبرداری مسابقات ورزشی شما را به استادیوم می برد

کمپانی NextVR که در زمینه ضبط مسابقات ورزشی، کنسرت ها و دیگر رویداد های زنده به صورت واقعیت مجازی تخصص دارد امروز در نمایشگاه CES اعلام کرد که به منظور افزایش باورپذیری ویدئوها فناوری دیگری را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۷

کمپانی NextVR که در زمینه ضبط مسابقات ورزشی، کنسرت ها و دیگر رویداد های زنده به صورت واقعیت مجازی تخصص دارد امروز در نمایشگاه CES اعلام کرد که به منظور افزایش باورپذیری ویدئوها فناوری دیگری را نیز به کار خواهد گرفت.

این فناوری که آزادی عمل شش درجه ای یا به صورت مختصر (6DoF) نام دارد به کاربران امکان حرکت در جهات جلو، عقب، چپ، راست، بالا و پایین را می دهد.

بنابرین شما هنگام تماشای ویدئو می توانید بنشینید یا به اطراف حرکت کنید و فناوری 6DoF به گونه ای ویدئو را ویرایش می کند که انگار در خود رویداد حضور دارید.

هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی در بازی ها نیز تصاویر از طریق نرم افزار و با کمک همین فناوری شبیه سازی می شوند.

آزادی عمل شش درجه ای از طریق سیتم ردیابی سر و بدن داخلی یا خارجی صورت می گیرد و شامل مجموعه ای چندین دروبین، لیزر و سنسور است. NextVRبا این حال فراهم کردن این قابلیت در صحنه های زنده مستلزم ثبت تصاویر با استفاده از چندین دوربین پیشرفته یکپارچه است که تصاویر را به صورت همزمان در جهات مختلف ثبت کنند.

در مرحله بعد با کمک نرم افزارهای ویژه این تصاویر با یکدیگر ترکیب شده و یک ویدئوی واقعیت مجازی را تشکیل می هند.

NextVR تاکید کرده که قبل از پیاده سازی این سیستم در رویدادهای زنده آنها را در ویدئوهایی که از قبل ثبت شده اند و بسته به نیاز کاربران ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی