ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از نسل جدید تلویزیون های OLED و Super UHD پرده برداشت؛ باهوش تر از همیشه

ال جی سال گذشته با رونمایی از تلویزیون های بسیار باریک سری W Signature در نمایشگاه CES 2017 توجه زیادی به خود جلب کرد و حالا با نسل جدید تلویزیون های OLED خود، به نمایشگاه سال ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۲

ال جی سال گذشته با رونمایی از تلویزیون های بسیار باریک سری W Signature در نمایشگاه CES 2017 توجه زیادی به خود جلب کرد و حالا با نسل جدید تلویزیون های OLED خود، به نمایشگاه سال ۲۰۱۸ قدم گذاشته است. این بار البته محصولات به اندازه سال گذشته چشمگیر نیستند و از نظر طراحی هم با نسل قبل از خود تفاوت چندانی ندارند. در عوض امسال هوش مصنوعی و پلتفرم ThinQ نقطه اصلی تمرکز ال جی بوده و این شرکت دستیار دیجیتالی گوگل و آمازون را به تلویزیون های 4K OLED و Super UHD LCD خود اضافه کرده است.

در نسل جدید تمرکز روی هوش مصنوعی بوده است

تلویزیون های جدید ال جی ضمناً حالا به فناوری HFR یا نرخ فریم بالا مجهز هستند و می تواند ۱۲۰ فریم در هر ثانیه نمایش دهند، اما نکته عجیب اینجاست که شرکت کره ای HDMI نسخه ۲.۱ را در محصولات جدید استفاده نکرده است، در نتیجه نمی توانید ابزارهای جانبی را به دستگاه متصل کرده و از پخش ویدیوهای ضبط شده با ۱۲۰ فریم روی صفحه بهره مند شوید. در نبود چنین درگاهی فقط نمایش ویدیوهای ۱۲۰ فریم صرفاً با اپلیکیشن های اینترنتی موجود روی دستگاه امکان پذیر است، آن هم در حالی که چنین محتوایی در حال حاضر روی سرویس های نتفلیکس و پرایم ویدیوی آمازون وجود ندارند و اگر هم داشتند، در ایران خارج از دسترس به حساب می آیند.

موتور پردازش تصویر در تلویزیون های جدید بهبود یافته است

عمده ترین تغییرات تلویزیون های جدید ال جی به نرم افزار داخلی و موتور پردازش تصویر مربوط می شود. مدل های رده بالا حالا به پردازشگر آلفا ۹ مجهز هستند که تصاویر را به شکل بهبود یافته رندر می کند. ال جی در نمایشگاه امسال تلویزیون های خود را برای مقایسه در کنار OLED های سونی قرار داده بود. البته پنل تلویزیون های شرکت ژاپنی هم ساخت ال جی دیسپلی هستند، اما شرکت ژاپنی در محصولاتش از موتور پردازش تصویر ساخت خودش استفاده می کند. بر اساس آنچه از مقایسه محصولات این دو شرکت به نظر می رسید، موتور پردازش تصویر ال جی از سونی عملکرد بهتری دارد.

سیستم عامل WebOS با آیکون ها و محیط رنگارنگ خود در نسل جدید هم مثل محصولات گذشته حضور دارد. اما این بار قابلیت دریافت و پردازش دستورات صوتی کاربر به این سیستم عامل افزوده شده است که شرکت کره ای آن را پلتفرم هوش مصنوعی ThinQ می نامد. البته در این تلویزیون ها میکروفون هایی که همیشه گوش به زنگ فرمان شما باشند وجود ندارد و پس از فشار دادن دکمه ای روی ریموت، از بین چند صد دستور تعریف شده برای دستگاه یکی را ابلاغ نمایید.

البته باید بدانید که انجام بسیاری از دستورات، از جمله نمایش وضعیت آب و هوا، نتیجه بازی های ورزشی و موارد مثل این، از طریق دستیار دیجیتالی گوگل انجام می شود. اما هوش مصنوعی ال جی هم می تواند برخی از کارها را خودش انجام دهد مثلا اجرای دستوری مثل «یک ویدیوی تست سقوط ساخت دیجیاتو را در یوتوب نمایش بده».

با بهره گرفتن از دستورات صوتی ضمناً می توانید تنظیمات دستگاه را هم تغییر دهید، مثلا به دستگاه اعلام کنید حالت تصویر مخصوص بازی کردن را برای شما فعال نماید، بدون اینکه نیاز باشد به منوهای دستگاه وارد شوید. وجود دستیار گوگل و آمازون هم این امکان را فراهم می آورد که با ابلاغ دستورات صوتی به اسپیکر هوشمند ساخت این دو شرکت، تلویزیون ال جی را کنترل کنید یا با پرسیدن یک سوال از اسپیکر نتیجه آن را روی صفحه تلویزیون مشاهده نمایید.

محصول پایین رده تر ال جی نسبت به تلویزیون گروه سیگنچر که با نام کاغذ دیواری هم شناخته می شد E8 OLED نام دارد که همراه با طراحی موسوم به «تصویر روی شیشه» عرضه شده. علت استفاده از این نامگذاری هم پایه شفاف این تلویزیون است که حس شناور بودن دستگاه روی استند فلزی اش را در ذهن تداعی می کند. اضافه کنیم که E8 از همان پردازنده قوی سری سیگنجر بهره می گیرد.

ال جی همچنین در جریان نمایشگاه امسال تلویزیون های Super UHD LCD 4K خود را نیز به روز رسانی کرده و از تکنولوژی بک لایت تمام آرایه (ull-array backlighting) در آنها استفاده نموده است. این یعنی بخش های جداگانه ای از پس زمینه میتوانند روشن یا کم نور شوند تا کنتراست بهتری را ایجاد نمایند. اگر قصد خرید تلویزیون های اولد را نداشته باشید این تکنولوژی در محصولات LED می تواند در انتخاب شما موثر باشد.

همه مدل های جدید از فناوری HDR پشتیبانی می کنند

تمامی محصولات ال جی در نمایشگاه امسال از طیف وسیع فرمت های HDR از جمله Dolby Vision، HDR10 و Advanced HDR پشتبانی می کنند. ال جی مدعی شده که الگوریتم اختصاصی این تلویزیون ها حتی در زمان تماشای محتوای HDR10 می تواند به شکلی پویا روشنایی تصویر و کنتراست آن را به صورت فریم به فریم مدیریت کند. گفتنی است مدل های OLED این شرکت نیز همراه با تکنولوژی Dolby Atmos رونمایی شده اند.

ال جی باز هم مثل سال گذشته قیمت و زمان عرضه تلویزیون های جدید را در نمایشگاه CES اعلام نکرده است، اما لیست کامل محصولات جدید به شرح زیر است:

سری LG SIGNATURE AI OLED TV Picture-on-Wall W8

  • مدل 77W8 با ابعاد ۷۷ اینچ
  • مدل 65W8 با ابعاد ۶۵ اینچ

سری LG AI OLED TV C8

  • مدل 65C8 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55C8 با ابعاد ۵۵ اینچ

سری LG AI OLED TV Picture-on-Glass E8

  • مدل 65E8 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55E8 با ابعاد ۵۵ اینچ

سری LG AI OLED TV B8

  • مدل 65B8 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55B8 با ابعاد ۵۵ اینچ

سری LG SUPER UHD TV

سری LG AI SUPER UHD TV SK9500

  • مدل 65SK9500 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55SK9500 با ابعاد ۵۵ اینچ

سری LG AI SUPER UHD TV SK8000

  • مدل 75SK800 با ابعاد ۷۵ اینچ
  • مدل 65SK8000 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55SK8000 با ابعاد ۵۵ اینچ

سری LG AI SUPER UHD TV SK9000

  • مدل 65SK9000 با ابعاد ۶۵ اینچ
  • مدل 55SK9000 با ابعاد ۵۵ اینچ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    توی tv فقط LG چون من یه LED سامسونگ خریدم 3سال پیش الان هاله زرد گرفته اطراف نمایشگر بردم نمایندگی گفت مشکلی حادی نیست چنتا پیکسلش سوخته اما LG دوام بیشتری داره.

مطالب پیشنهادی