ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتوموبیل های خودران اوبر
تکنولوژی

اتوموبیل های خودران اوبر با تکنولوژی انویدیا به خیابان ها می آیند

کمپانی اشتراک گذاری خودروی اوبر در خلال نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که با شرکت انویدیا برای تامین تکنولوژی های لازم جهت اتوموبیل های خودران خود به توافق رسیده است. بر طبق این توافق قرار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی اشتراک گذاری خودروی اوبر در خلال نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که با شرکت انویدیا برای تامین تکنولوژی های لازم جهت اتوموبیل های خودران خود به توافق رسیده است.

بر طبق این توافق قرار است خودروهای بدون راننده شرکت اوبر به چیپ اختصاصی «Xavier Drive» انویدیا مجهز شوند. چیپ هوشمند مذکور به طور ویژه برای کنترل و هدایت سامانه های هوشمند خودران طراحی و تولید شده است.

البته پیش از اعلام رسمی امروز نیز دو کمپانی همکاری مشترک خود را آغاز کرده بودند. بیش از یک سال است که خودروهای وولوی آزمایشی اوبر با چیپ های تگرای ساخت انویدیا در خیابان های پیتزبورگ و آریزونا در حال تردد هستند. بنابراین اعلام امروز تنها به جهت رسمی شدن همکاری دو کمپانی مورد بحث بوده است.

اتوموبیل های خودران اوبر

علاوه بر تاکسی های خودران اوبر که قرار است از سال آینده وارد ناوگان این شرکت شوند، سامانه خودروهای سنگین خودران این شرکت نیز در قالب برند زیر مجموعه Otto از خدمات فنی و تکنولوژی های انویدیا بهره مند خواهند شد.

چیپ انویدیا خودروهای اوبر را به طور کامل از حضور راننده بی نیاز می سازد

قرار است چیپ های جدید «Xavier Drive» قابلیت های خودران سطح ۵ را برای اتوموبیل ها فراهم آورند. خودران سطح ۵ به معنی آن است که چنین خودرویی به طور کامل قادر به هدایت خود و تصمیم گیری در هر شرایط و هر نوع مسیری خواهد بود و حتی نیازی به فرمان فیزیکی نیز برای موارد اضطراری نخواهد داشت.

خودوروهای آزمایشی اوبر تا به امروز بیش از ۵۰ هزار مسافر را در شهرهایی که در بالا به آنها اشاره شد جا به جا کرده اند و در این مسیر بیش از ۲ میلیون مایل مسافت را طی کرده اند. نکته جالب توجه آن است که در این مدت تنها یک مورد تصادف به وقوع پیوسته که نشان از عملکرد عالی سامانه هوشمند خودروهای مذکور دارد.

کمپانی اوبر را باید یکی از پیشگامان در زمینه توسعه تکنولوژی خودروهای بدون راننده به شمار آورد. انگیزه مقامات این شرکت نیز کاملاً مشهود است. در حال حاضر بیشترین هزینه های اوبر صرف پرداخت دستمزد به خیل عظیم رانندگان می شود که با توسعه خودروهای بدون راننده می توان از حجم این پرداخت ها تا حدود زیادی کاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی