ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکوسیستم ARON کمپانی SureFire، واقعیت افزوده را از وای فای بی نیاز می کند

به نظر می رسد کمپانی SureFire در حال تصور جهانی است که دیگر نیازی به ارتباطات وای فای ندارد. پلتفرم جدید این کمپانی تحت عنوان ARON، سیستمی ارتباطی است که برای انتقال اطلاعات جهان واقعی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

به نظر می رسد کمپانی SureFire در حال تصور جهانی است که دیگر نیازی به ارتباطات وای فای ندارد. پلتفرم جدید این کمپانی تحت عنوان ARON، سیستمی ارتباطی است که برای انتقال اطلاعات جهان واقعی از طریق نور مادون قرمز طراحی شده و به کاربران اجازه می دهد پیرامون خود را به صورت آنی با لایه هایی دیجیتالی از واقعیت افزوده مشاهده کنند. این تکنولوژی شباهت زیادی به Google Lens دارد اما به هیچ وجه بر وای فای، اتصال مخابراتی، موقعیت جغرافیایی یا ابزارهای تشخیص جهت مبتنی نیست.

پلتفرم ARON می تواند فایل های دیجیتالی را با هر فرمتی انتقال دهد و ویدیوها و تصاویر HD هم مورد پشتیبانی قرار گرفته اند؛ در طول روز، انتقال می تواند تا شعاع 400 متری انجام شود و این بُرد در شب ها به 1200 متر می رسد. اطلاعات از طریق پرتوهای نور مادون قرمز ارسال می شود و ارتباطی امن میان دیوایس ها شکل می گیرد؛ فرقی هم ندارد که دیوایس مورد نظر یک اسمارت فون است یا یک پوشیدنی و یا حتی یک اتومبیل.

کنار گذاشتن وای فای و اتصال مخابراتی، نه تنها سبب شکل گیری ارتباطی امن می شود بلکه زمانی که اینترنت به خاطر فجایع طبیعی ضعیف شده یا کاملاً از دسترس خارج، می تواند موثر واقع شود. SureFire سناریوهایی را برای ARON متصور شده که در آنها، این پلتفرم کارآمد خواهد بود؛ به عنوان مثال توریست ها هنگام عبور و مرور در یک شهر خارجی می توانند اطلاعات مربوط به فروشگاه ها و رستوران ها را دریافت کنند. یا بازیکنان فوتبال می توانند سنسورهایی بپوشند که به طرفداران حاضر در ورزشگاه اجازه می دهد با اسمارت فون خود یا یک عینک واقعیت افزوده، آمار آنها را تماشا کنند.

ARON پلتفرمی نیست که در عرض یک شب در ابعاد وسیع به دست مردم برسد. این سیستم نیازمند سنسورهایی روی ساختمان ها، اتوبان ها و اتومبیل ها و هرچیز دیگری است تا انتقال اطلاعات به خوبی انجام شود. علاوه بر این، اسمارت فون ها و سایر دیوایس های مشابه نیازمند رسیور مناسب هستند؛ بنابراین در حال حاضر، ARON چیزی بیشتر از یک بستر آزمایشی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی