ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار دیجیتال شخصی Gemini، یاد و خاطره دهه 90 میلادی را زنده نگه می دارد

کمپانی بریتانیایی Planet Computer اخیراً از یک دستیار دیجیتال شخصی تاشو به نام Gemini رونمایی کرده که درست مانند آنچه انتظار دارید، گویی از دل دهه 90 میلادی و دوران طلایی این دیوایس ها بیرون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۰

کمپانی بریتانیایی Planet Computer اخیراً از یک دستیار دیجیتال شخصی تاشو به نام Gemini رونمایی کرده که درست مانند آنچه انتظار دارید، گویی از دل دهه 90 میلادی و دوران طلایی این دیوایس ها بیرون آمده است؛ اما با این تفاوت که سخت افزار دستگاه حالا پردازنده ای 10 هسته ای، 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از 4G، وای فای و بلوتوث را شامل می شود.

نمایشگاه CES معمولاً مکان مناسبی برای رونمایی از موبایل های جدید نیست و تولیدکنندگان ترجیح می دهند رونمایی از اسمارت فون ها را به کنگره جهانی موبایل در بارسلونا موکول کنند. با این حال، CES 2018 قطعاً بهترین جا برای رونمایی از Gemini است که علی رغم اجرای اندروید، هیچ یک از قابلیت های محبوب موبایل های امروزی مانند دوربین دوگانه را در خود جای نداده است. اما بهرحال، طرفداران چنین دیوایسی قطعاً به مقایسه آن با گلکسی اس 8 یا آیفون 10 نخواهند پرداخت.

Gemini بدنه ای تاشو داشته و از کیبورد QWERTY بهره می برد. نمایشگر دستگاه هم ابعادی معادل 5.9 اینچ دارد و اندروید 7.1 به صورت پیش فرض به اجرا در می آید؛ ضمناً ناگفته نماند که امکان دوال بوت لینوکس نیز در کنار سیستم عامل گوگل مهیا شده است. در پایان، دو پورت USB-C و یک پورت هدفون هم روی بدنه دستگاه به چشم می خورد.

Gemini هنوز به صورت رسمی روانه بازار نشده است اما همین حالا امکان پیش خرید آن از طریق Indiegogo مهیا شده. مدل 4G LTE دستگاه با قیمت 599 دلار به فروش می رسد و این قیمت برای مدلی که تنها از اتصال وای فای پشتیبانی می کند به 499 دلار کاهش می یابد.علاوه بر این در صورتی که به دنبال پورت های بیشتر هستید، می توانید «Connectivity Pack» دستگاه را با قیمت 75 دلار خریداری کنید که یک هاب USB-C، کابل HDMI و شارژر USB-C را شامل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    محصول متفاوتی است ولی سیستمش بهتر بود فقط لینوکس باشه.

  • سعید
    سعید | ۱۸ دی ۱۳۹۶

    اخی یاد نوکی ان ۹۵ افتادم

مطالب پیشنهادی