ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به لپ تاپ Notebook 9 Pen سامسونگ

سامسونگ برای معرفی لپ تاپ های سری 9 خود تا CES صبر نکرد و آنها را چند هفته پیش در آذر ماه رونمایی کرد، ولی از قابلیت های جالب یکی از آنها با نام «Notebook ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۰

سامسونگ برای معرفی لپ تاپ های سری 9 خود تا CES صبر نکرد و آنها را چند هفته پیش در آذر ماه رونمایی کرد، ولی از قابلیت های جالب یکی از آنها با نام «Notebook 9 Pen» پشتیبانی از قلم استایلوس بود. حالا این کمپانی لپ تاپ مذکور را در نمایشگاه CES ارائه کرده و قابلیت کار با آن فراهم شده است.

در بدنه Notebook 9 Pen از آلیاژ منیزیوم استفاده شده و بدین ترتیب تنها یک کیلوگرم وزن دارد. این لپ تاپ از نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل بهره می برد و 16 گیگابایت رم به همراه 512 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده. نمایشگر آن نیز 13.3 اینچی با رزولوشن 1080p است.

قلم این لپ تاپ از 4096 سطح فشار پشتیبانی می کند و ضخامت نوک آن تنها 0.7 میلی متر است. بدین ترتیب برای طراحان می تواند بسیار مفید باشد، خصوصاً وقتی که نمایشگر این دستگاه به شکل تبلت تغییر پیدا کند. البته بر اساس ادعای سایت «engadget» پس از بررسی های این گونه به نظر رسید که برای دانش آموزان بیشتر مفید باشد.

این قلم امکان یادداشت برداری توسط برنامه وان نوت و یا اپ ویژه نوت برداری سامسونگ را فراهم می کند. همچنین مشابه موبایل های سری نوت این شرکت، از قابلیت Air Commanbd پشتیبانی می نماید.

همچنین اپ ویژه سامسونگ امکان نوت برداری همزمان با ضبط صدای جلسات کاری یا کلاس درس را فراهم می کند. از دیگر قابلیت هایی که از موبایل های سری نوت به این لپ تاپ به ارث رسیده می توان به امکان ایجاد تصاویر گیف از طریق قلم آن (دقیقاً مشابه با آنچه در تلفن هوشمند گلکسی نوت 8 ارائه شده) اشاره کرد.

بر اساس بررسی ها به نظر می رسد یکی از مشکلاتی که این لپ تاپ از آن رنج می برد، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر آن باشد. همچنین تعداد درگاه های آن نیز محدود است؛ تنها یک درگاه استاندارد USB 3.0 یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI و نیز یک کارت خوان microSD برای آن در نظر گرفته شده است.

سامسونگ هنوز در مورد قیمت عرضه این محصول سخنی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی