ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنها ۰.۷ درصد از صاحبان موبایل‌های اندرویدی از اوریو بهره می‌برند

گوگل در روز‌های اول هر ماه آماری از تعداد مشترکین نسخه‌های گوناگون سیستم عامل خود منتشر می‌کند. با بررسی آمار به ماه ژانویه می‌توان فهمید که آخرین به روزسانی نرم‌افزار‌های اندورید با سرعت بسیار کمی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

گوگل در روز‌های اول هر ماه آماری از تعداد مشترکین نسخه‌های گوناگون سیستم عامل خود منتشر می‌کند. با بررسی آمار به ماه ژانویه می‌توان فهمید که آخرین به روزسانی نرم‌افزار‌های اندورید با سرعت بسیار کمی به موبایل‌های اندرویدی کاربران نفوذ می‌کند.

براساس لیست منتشر شده توسط گوگل، تنها ۰.۷ درصد از کاربران سیستم عامل اندروید از نسخه 8.0 یا ایوریو به بعد استفاده می‌کنند. این عدد از ماه گذشته تنها ۰.۲ درصد افزایش یافته است و نشان می دهد که سرعت آپدیت سیستم عامل جدید باعث شده کاربران ریسک دانلود این به روزرسانی را نپذیرند.

موبایل‌های اندرویدی
آمار منتشر شده توسط شرکت گوگل که به تفکیک نسخه‌های مختلف اندروید توسط موبایل‌های فعال طی ۷ روز اول ژانویه اختصاص دارد

شاید تصور کنید که بیشتر کاربران فعال، از نسخه Android 7.0 بهره می‌برند اما برخلاف تصور، Android 6.0 پر استفاده‌ترین نسخه در میان سیستم‌عامل‌ اندروید بوده و می‌توان آن را در موبایل ۲۸.۶ درصد کاربران پیدا کرد. نوقا نیز که انتخاب ۲۶.۳ درصد صاحبان‌موبایل‌های اندرویدی نیز بوده است مارشمالو را دنبال می‌کند. نکته قابل توجه اینجاست که درصد استفاده از نوقا در ماه گذشته ۳ درصد افزایش یافته در حالیکه کاهش ۱.۹ درصدی مصرف مارشمالو را شاهد بوده‌ایم.

در این میان هنوز ۲۵ درصد کاربران از Android 5.0 استفاده می‌کنند و ۱۲ درصد کاربران، Kitkat سال ۲۰۱۳ را در موبایل‌هایشان دارند.

موبایل‌های اندرویدی

البته این اخبار بد می‌تواند با دو اتفاق در ماه‌های آینده جبران شود چرا که قرار است موبایل‌های جدیدی که بازار می‌آیند به طور پیش فرض از اندروید 8.0 بهره ببرند که با فروش و فعالیت آنها درصد استفاده از اوریو بالا خواهد رفت.

همچنین شرکت گوگل سعی نموده با تعریف پروژه  Treble، سرعت آپدیت‌ها را بالا برده و فرآیند بروزرسانی برای تمامی موبایل‌های اندرویدی را آسان کند. این نکته ‌می تواند آمار‌های نامناسب گوگل در این زمینه را بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    منم جرو ۰.۷ درصدم... ?
    nexus 5x

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی