ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری NextVR آزادی عمل هدست های واقعیت مجازی را افزایش می دهد

واقعیت مجازی به سرعت در حال فراگیر شدن است و در تمام زمینه ها می تواند جای روش های مرسوم را بگیرد، از جمله برای تماشای محتوای ویدیویی مثل مسابقه ورزشی یا کنسرت. با این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

واقعیت مجازی به سرعت در حال فراگیر شدن است و در تمام زمینه ها می تواند جای روش های مرسوم را بگیرد، از جمله برای تماشای محتوای ویدیویی مثل مسابقه ورزشی یا کنسرت. با این فناوری می توانید بدون حضور فیزیکی، حس و حال محیط را تجربه کنید و از تماشای آن لذت بیشتری ببرید، البته تا زمانی که داور مسابقه یا یکی از عوامل کنسرت، مقابل نقطه دید شما قرار گرفته و آن را سد کند. اگر واقعاً به شکل فیزیکی در محل حضور داشتید، با کمی جابجا شدن و تغییر زاویه دید می توانستید به تماشای صحنه ادامه دهید، اما این کار با هدست های واقعیت مجازی ممکن نیست. اما با توجه به اینکه واقعیت مجازی روز به روز فراگیر تر می شود، NextVR تصمیم گرفته برای حل این مشکل، قابلیت حرکت در ۶ محور را در سال ۲۰۱۸ برای فناوری واقعیت مجازی فراهم آورد.

در این صورت هنگام مشاهده محتوای زنده با هدست های واقعیت مجازی، می توانید مثل وقتی که واقعاً در محل حضور دارید، با کمی جابجا کردن زاویه دید اشیاء مزاحم را از مقابل بردارید. در این صورت چیزی نمی تواند دید شما را مختل کند و این موضوع آزادی عمل کاربر را حین مشاهده محتوای واقعیت مجازی افزایش می دهد.

NextVR علاوه بر این تلاش دارد تا واقعیت مجازی را به تلفن هوشمند کاربران بیاورد تا برای استفاده از آن به هدست نیاز نباشد. بدون تردید این موضوع می تواند به فراگیری هرچه بیشتر واقعیت مجازی بین عموم کاربران منجر شود، اما برای محقق شدن آن و مشاهده نتیجه تلاش های این شرکت باید تا اواسط سال ۲۰۱۸ منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی