ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشکل ویندوز ۱۰ پردازنده های AMD
تکنولوژی

کرش کردن رایانه های مجهز به پردازنده های AMD با نصب آپدیت امنیتی جدید ویندوز

آپدیت امنیتی جدید مایکروسافت برای پوشش نقص  Meltdown در پردازنده ها، سبب کرش کردن تعداد زیادی از رایانه های مجهز به پردازنده های AMD شده است. این طور که از شواهد امر بر می آید، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۳

آپدیت امنیتی جدید مایکروسافت برای پوشش نقص  Meltdown در پردازنده ها، سبب کرش کردن تعداد زیادی از رایانه های مجهز به پردازنده های AMD شده است.

این طور که از شواهد امر بر می آید، به محض نصب آپدیت جدید مایکروسافت در ویندوز 10، تعدادی از رایانه های مجهز به پردازنده های ساخت AMD دچار اشکال شده و حتی بسیاری از آنها دیگر بوت نمی شوند. به همین دلیل ارائه آپدیت مذکور برای این دسته از رایانه ها تا یافتن یک راه حل قطعی متوقف خواهد ماند.

البته گزارش ها رسیده از کاربران نشان می دهد که مشکل مذکور تنها در مدل های خاصی از پردازنده های ساخت AMD بروز می کند. بر این اساس تا به حال بیشترین قربانی ها افرادی بودند که رایانه آنها مجهز به پردازنده های سری Athlon و Sempron هستند.

کمپانی مایکروسافت اما تقصیر را متوجه شرکت سازنده پردازنده های مذکور دانسته و می گوید که اطلاعات فنی ارائه شده از طرف AMD برای مسدود سازی حفره های Spectre و Meltdown در پردازنده هایش اشتباه بوده است.

به طور قطع این خبر به هیچ وجه به مذاق سران دو کمپانی خوش نخواهد آمد، به خصوص که مدیران AMD پیش از این مدعی شده بودند که بسته به روز رسانی مذکور تاثیر خاصی بر عملکرد و سرعت پردازنده های ساخت آنها نخواهد داشت.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به واسطه نصب آپدیت مورد بحث دچار مشکل شده اید می توانید از اینجا برخی راهکارهای اصلاحی را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی