ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک لومیکس GH5S را معرفی کرد؛ بهترین دوربین برای فیلمبرداری در نور کم

دوربین حرفه ای پاناسونیک یعنی Lumix GH5 که سال گذشته در نمایشگاه CES معرفی شد، حالا یک برادر حرفه ای تر از خودش به نام GH5S را در لاس وگاس می بیند، محصولی که به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۰

دوربین حرفه ای پاناسونیک یعنی Lumix GH5 که سال گذشته در نمایشگاه CES معرفی شد، حالا یک برادر حرفه ای تر از خودش به نام GH5S را در لاس وگاس می بیند، محصولی که به گفته سازنده، بهترین دوربین برای فیلمبرداری در نور کم به شمار می رود و به سنسور جدید با حساسیت بالا مجهز شده است.

در حالی که پاناسونیک GH5S از نظر ظاهری شباهت قابل توجهی با مدل GH5 دارد اما رزولوشن سنسور آن نصف شده و از 20.2 به 10.2 مگاپیکسل رسیده است. کاهش رزولوشن حسگر در ابعاد یکسان بدین معناست که پیکسل های حسگر جدید به مراتب بزرگ تر از قبل هستند، حساسیت بیشتری به نور دارند و نویز کمتری را ایجاد می کنند.

بدین ترتیب GH5S نخستین دوربین سری لومیکس به شمار می رود که به صورت پایه تا حداکثر حساسیت 51200 واحد ایزو بالا می رود و قادر به ضبط ویدیوهای 4K است. این دوربین به خاطر طراحی خاص حسگر می تواند در حین ضبط ویدیوهای UHD با رزولوشن 2160×3840 پیکسل یا 4K سینمایی با رزولوشن 2160×4096 پیکسل از تمام سطح حسگر استفاده کند.

به خاطر کاهش قابل توجه رزولوشن سنسور، GH5S در کنار GH5 قرار می گیرد و جایگزین آن نمی شود. البته GH5S هنوز هم در حوزه عکاسی قدرتمند است و می تواند فایل های خام 14 بیتی را با نرخ 10 فریم بر ثانیه ثبت کند. سیستم فوکوس 225 نقطه ای این دوربین هم به گونه ای بهبود یافته تا در نور کم بهتر عمل نماید.

پاناسونیک GH5 نخستین دوربین بدون آینه جهان با قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه بود و حالا GH5S نیز نخستین دوربین با توانایی ضبط ویدیوهای 4K سینمایی به شمار می رود. این دوربین توانایی ضبط ویدیوهای اسلوموشن 2.5x در رزولوشن 4K یا اسلوموشن 10x در رزولوشن فول اچ دی را هم دارد.

دوربین پاناسونیک GH5S از سیزدهم بهمن ماه (دوم فوریه) با قیمت 2500 دلار (فقط بادی) وارد بازار خواهد شد، یعنی حدود 500 دلار گران تر از GH5 که قیمت نسبتاً بالایی محسوب می شود اما به راحتی می تواند رضایت عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای را جلب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی