ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خانه های هوشمند Z-Wave Sigma Designs
تکنولوژی

معرفی چیپستی جدید برای خانه های هوشمند با عمر باتری ۱۰ ساله

در شرایطی که بسیاری از ابزارهای اطراف ما هوشمند شده اند، اما هنوز با مفهوم «خانه های هوشمند» فاصله داریم. فاصله ای که کمپانی هایی چون «Sigma Designs» در صدد هر چه کوتاه کردن آن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

در شرایطی که بسیاری از ابزارهای اطراف ما هوشمند شده اند، اما هنوز با مفهوم «خانه های هوشمند» فاصله داریم. فاصله ای که کمپانی هایی چون «Sigma Designs» در صدد هر چه کوتاه کردن آن هستند، آن هم با طراحی چیپستی جدید که با یک باتری کوچک تا ۱۰ سال به طور مداوم کار می کند.

چیپ مجتمع مورد بحث «Z-Wave سری ۷۰۰» نام دارد که به لطف طراحی منحصر به فرد مدارات و سنسور انعطاف پذیرش و همچنین مصرف انرژی بسیار پایین می تواند تا ده سال بدون وقفه کار کند. این در حالی است که با همین مصرف بسیار کم برد اتصال رادیویی آن حدود ۹۱ متر اعلام شده.

Sigma Designs خانه های هوشمند

به لطف فناوری ارائه شده توسط چیپ مورد بحث می توان سنسورهایی را تولید و عرضه نمود که تقریباً هیچ برقی مصرف نمی کنند و نیاز به منبع انرژی دائمی نخواهند داشت. می توان چنین سخت افزارهایی را درون ابزارهای مختلف کاشت و نگران تمام شدن باتری آن و در نتیجه تعبیه درگاه شارژ مجدد یا اتصال به منبع برق شهری نبود.

گرچه هنوز مشخصات فنی دقیق چیپ مورد بحث اعلام نشده، اما به نظر می رسد که کاربرد آن در ابزارهای هوشمند خانگی بدون انتها باشد. به خصوص که تا به امروز یکی از اصلی ترین مشکلات برای توسعه خانه های هوشمند بحث تامین انرژی مورد نیاز برای سخت افزارهای نصب شده درون لوازم مختلف بوده است که به لطف فناوری ارائه شده توسط Sigma Designs تا حدود بسیاری حل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی