ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی هلیکوپتر سازی بِل تاکسی پرنده خود را در CES 2018 به نمایش گذاشت

در کنار تمام گجت های عجیبی که در نمایشگاه CES پیش رو معرفی شده، شاید حضور یک هلیکوپتر آخرین موردی باشد که انتظار داریم، ولی شرکت «Bell» این موضوع را محقق کرده و تاکسی پرنده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

در کنار تمام گجت های عجیبی که در نمایشگاه CES پیش رو معرفی شده، شاید حضور یک هلیکوپتر آخرین موردی باشد که انتظار داریم، ولی شرکت «Bell» این موضوع را محقق کرده و تاکسی پرنده الکتریکی خود را به این نمایشگاه آورده است.

البته انتظار نداشته باشید که بل یک هلیکوپتر کامل را به این نمایشگاه آورده باشد؛ بلکه تنها اتاق اصلی نمونه ای که در حال توسعه است به نمایش در آمده. به گفته «اسکات درِنان»، مدیر ابداعات شرکت بل، این وسیله نقلیه قصد داد بخشی از اینترنت اشیا باشد. او در این مورد می گوید:

«مشتری ها در حین پرواز به واسطه اتصال [به اینترنت] از زمان بلند شدن از روی زمین تا زمان رسیدن به مقصد با امکان ارتباط با دوستان، کارمندان، همکاران و ... بخشی از اینترنت اشیا را تجربه می کنند».

بل یکی از چندین کمپانی است که سال 2017 از قصد خود برای همکاری با اوبر به منظور توسعه تاکسی های پرنده خبر داد. این کمپانی در نهایت قصد دارد اولین پرواز نمایشی را در اوایل سال 2020 با هلیکوپتر هیبریدیی خود انجام دهد و در اواسط همین سال هم گواهینامه های مورد نیاز برای پرواز را دریافت نماید. البته پرواز نهایی این هلیکوپترها نیاز به ایجاد قوانین مرتبط با این تجهیزات هوانوردی از سوی نهاد های مرتبط دارد.

در حال حاضر پرواز با هلیکوپتر بیشتر به افراد ثروتمند محدود می شود، ولی به گفته مسئولین این کمپانی، تاکسی پرنده جدید قصد دارد سفرهای هوایی با هلیکوپتر را در دسترس همه قرار دهد.

این کمپانی که ادعا می کند اولین سازنده هلیکوپتری است که تا به حال در رویداد CES حضور یافته، قول رونمایی از نسخه کامل هلیکوپتر خود در آینده نزدیک را داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    تمام هلیکوپترهای هوانیروز و ارتش ایران بل هست.

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    و ما هنوز داریم پراید میسازیم...!!!

مطالب پیشنهادی