ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیراهن هوشمند E-Skin محصول Xenoma
تکنولوژی

با پیراهن هوشمند E-Skin هم بازی و هم ورزش کنید [تماشا کنید]

ایده استفاده از حرکات بدن برای کنترل بازی های ویدیویی به هیچ وجه جدید نیست، اما تا امروز هیچ کدام از راهکارهای ارائه شده آن طور که باید فراگیر نشدند. حال استارتاپ ژاپنی Xenoma تلاش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

ایده استفاده از حرکات بدن برای کنترل بازی های ویدیویی به هیچ وجه جدید نیست، اما تا امروز هیچ کدام از راهکارهای ارائه شده آن طور که باید فراگیر نشدند. حال استارتاپ ژاپنی Xenoma تلاش کرده تا با پیراهن هوشمند E-Skin علاوه بر ارائه یک کنترلر جدید برای بازی های رایانه ای، روشی تازه برای انجام حرکات ورزشی و کاهش وزن پیش روی علاقه مندان به تکنولوژی قرار دهد.

همان طور که می توان حدس زد، در نقاط مختلف پیراهن مذکور سنسورهایی نصب شده که می توانند حرکات بخش های مختلف بدن کاربر را شناسایی کنند. روال کار بسیار ساده است. سنسورها حرکات شما را ثبت و آنها را از طریق بلوتوث به رایانه منتقل می کنند تا بدین ترتیب کاراکتر بازی را در مسیر خود هدایت نمایید.

شاید انجام یک بازی ویدیویی به این روش کمی عجیب و غیر معمول به نظر برسد، اما وقتی از جنبه سلامتی و داشتن تحرک به آن نگاه کنیم، به یک ایده کاملاً کاربردی و مفید می رسیم. ضمن این که از این تکنولوژی می توان در اپلیکیشن های حوزه سلامت و حتی ابزارهای حرکت درمانی نیز بهره برد.

گذشته از همه این ها، بدون نیاز به یک بازی یا نرم افزار رایانه ای باز هم می توان به پیراهن E-Skin به عنوان یک ردیاب سلامتی هم نگاه کرد که می تواند حرکات ورزشی کاربر خود را بهتر از هر پوشیدنی هوشمند دیگری رصد و میزان کالری مصرفی و نحوه درست انجام حرکات را مشخص نماید. بنابراین در آینده نزدیک این محصول با موبایل هوشمند شما جفت شده و در حین انجام فعالیت های روزانه میزان انرژی مصرفی و مسافت ها طی شده را نشان خواهد داد.

محصول مورد بحث قرار است در میانه های سال جاری و با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار شود. گرچه هنوز قیمت دقیق آن به تایید کمپانی سازنده نرسیده است.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی