ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست QCC5100 کوالکام ایرباد بی سیم
تکنولوژی

به لطف چیپست جدید کوالکام ایربادهای بی سیم هوشمندتر می شوند

شاید به عنوان یک کاربر هرگز چشم شما به چیپست بسیار کوچک QCC5100 کوالکام نیوفتد، اما این سخت افزار جدید می تواند تحولی مهم در عرصه تولید ایربادهای بی سیم به وجود آورده و آنها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۰

شاید به عنوان یک کاربر هرگز چشم شما به چیپست بسیار کوچک QCC5100 کوالکام نیوفتد، اما این سخت افزار جدید می تواند تحولی مهم در عرصه تولید ایربادهای بی سیم به وجود آورده و آنها را نسبت به گذشته هوشمندتر و دوام باتری شان را بیشتر کند.

چیپ مجتمع مورد بحث برای هدفون های کاملاً بی سیم طراحی شده و قرار است آنها را به معنای واقعی هوشمند کند. تنها رقیب این چیپ مدل CSR8675 ساخت خود کوالکام است که در ایربادهای بی سیم موبایل های گوگل پیکسل مورد استفاده قرار گرفته، اما محصول جدید قدرت پردازشی بیشتری را برای سنسورها و افزودن قابلیت های هوشمند جدید در اختیار می گذارد، آن هم با مصرف بهینه تر انرژی تا ۶۵ درصد.

علاوه بر این ها، طبق ادعای کوالکام QCC5100 در زمینه کاهش نویز یک سخت افزار بی رقیب خواهد بود. چیپ ساز آمریکایی باور دارد که سخت افزار جدیدش می تواند دوام باتری ایربادها را تا ۲۵ درصد بیشتر از تمام مدل های موجود (بخوانید ایرپادهای اپل) افزایش دهد. این مصرف بهینه تر انرژی نه فقط در هنگام گوش دادن به موسیقی، بلکه در تماس های صوتی نیز اثر خواهد گذاشت.

چیپست QCC5100 کوالکام

به لطف چیپست مورد بحث سازندگان ایربادها می توانند قابلیت های هوشمند و سنسورهای جدیدی را بدون نگرانی از مصرف بیشتر انرژی به محصولات خود بیافزایند. این بدان معنی خواهد بود که شاید در آینده ایرپادهای بی سیم اپل و ایربادهای موبایل های پیکسل گوگل دیگر چندان هم منحصر به فرد نباشند.

برای مقایسه بد نیست بدانید که پردازنده ۱۲۰ مگاهرتزی به کار رفته در چیپ QCC5100 به خوبی قادر به اجرای نسخه اولیه بازی Doom خواهد بود. انتظار می رود نخستین ایربادهای مجهز به چیپ مذکور در میانه های سال ۲۰۱۸ از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jamalifar
    jamalifar | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    نمیدونم چرا ces امسال بجز چند مورد خاص اصلا لذت بخش نبود برام

مطالب پیشنهادی