ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل هیبریدی لپ تاپ Dell XPS 15 معرفی شد

طی CES سال گذشته، کمپانی دل از نخستین لپ تاپ تبدیل پذیر در سری XPS رونمایی کرد. امسال Dell قصد دارد لاین آپ دیوایس های هیبریدی خود را بسط دهد و به همین خاطر XPS ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۲

طی CES سال گذشته، کمپانی دل از نخستین لپ تاپ تبدیل پذیر در سری XPS رونمایی کرد. امسال Dell قصد دارد لاین آپ دیوایس های هیبریدی خود را بسط دهد و به همین خاطر XPS 15 رونمایی کرده که نه تنها بزرگ ترین دیوایس تبدیل پذیر این سری است، بلکه برای نخستین بار از پردازنده Core اینتل همراه با گرافیک رادئون بهره برده است؛ چیپستی که در ماه نوامبر معرفی شد و طی همکاری تازه ای میان AMD و اینتل توسعه یافته است.

به لطف بهره گیری از این چیپست، شاهد مادربوردی کوچکتر در دستگاه هستیم و به تبع آن، ابعاد XPS 15 هم کوچتر شده است. لپ تاپ تبدیل پذیر و 2 در 1 دل با قطری معادل 16 میلی متر، از دیوایس های تمام رقبای خود مانند اچ پی، لنوو و ایسوس کوچکتر است و نسبت به XPS 15 تاشوی گذشته، 1 میلی متر دیگر کاهش قطر داشته.

گذشته از بدنه باریک تر، پردازنده اینتل قرار است از نظر قدرت گرافیکی، با سیستم هایی که از پردازشگر گرافیکی غیر یکپارچه بهره می برند برابری کند. دل می گوید این چیپست، پرفورمنسی برابر با کارت گرافیک موبایل 1050 انویدیا دارد که البته برای بررسی این ادعا باید منتظر ماند.

XPS 15 جدید دل، همراه با نمایشگر «InfinityEdge» عرضه می شود که جزو نمادین ترین مشخصه های سری XPS بوده است. درست مانند مدل پیشین، این لپ تاپ هیبریدی رزولوشن 4K را به نمایش می گذارد و از طرف دیگر، از 100 درصد طیف رنگی Adobe RBG هم پشتیبانی می کند. تکنولوژی Dell Cinema هم قابلیت ارزش افزوده دیگری است که ویژگی هایی مانند دامنه داینامیک بالا، صدای فراگیر و اولویت بندی استریم ویدیو برای جلوگیری از لگ را با خود به همراه می آورد.

قلم Active Pen دل، از 4096 سطح فشار پشتیبانی می کند و امکان طراحی روی نمایشگر، با آن مهیا شده است. تست های اولیه خبرنگاران نیز نشان می دهد که این قلم عملکرد خوبی داشته و به سرعت به حرکات دست کاربر واکنش نشان می دهد. لپ تاپ هیبریدی XPS 15 در فصل پاییز امسال با قیمت پایه 1300 دلار عرضه می شود و با پرداخت هزینه بیشتر، می توانید منتظر مشخصات سخت افزاری بهتر باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sami_Ebrahimi
    Sami_Ebrahimi | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    نزدیک به یک سالی میشه که از مدل قدیمی این لپ‎تاپ، Dell XPS 15 9550 (به لطف فروشگاه اینترنتی روژسا! ) استفاده می‎کنم. اون موقع XPS 9550 اولین لپ‎تاپ بدون حاشیه 15 اینچی بود و واقعا هم یک نوآوری عالی بود در سی ای اس دو سال پیش. لپ‎تاپ نسل جدیدش زیاد به مذاقم خوش نیومده حقیقتا! کانورتبل بودن بی‎معناست واسه این لپ‎تاپ و از طرفی هم پورت‎هاش ناقصه.

  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    دل فوقالعادست فقط تنها نقطه ضعفش اینه که مثله مک بوک ها قیمتش بالاست ولی خب ارزش داره داره پول کیفیت ناب شو میگیره لپ تاپ های دل از لحاظ ماندگاری و دوام مثله سونی 10ها سال بعد از خرید سرشار از انرژی هستن.

مطالب پیشنهادی