ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Turing Video از ربات امنیتی Nimbo با قابلیت حمل انسان رونمایی کرد

ربات های امنیتی معمولاً بدون دخالت انسان عمل می کنند که می تواند در برخی از مواقع دردسرساز تلقی شود. با این حال، کمپانی Turing Video پاسخی ساده برای این مشکل دارد و به تازگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۸

ربات های امنیتی معمولاً بدون دخالت انسان عمل می کنند که می تواند در برخی از مواقع دردسرساز تلقی شود. با این حال، کمپانی Turing Video پاسخی ساده برای این مشکل دارد و به تازگی از ربات های امنیتی جدیدی به نام Nimbo رونمایی کرده که از حالت «سواری گرفتن» بهره مند شده است.

این ربات برای آن ساخته شده تا به صورت خودران، در محیط پرسه زده و با بینایی کامپیوتری خود افراد خاطی را شناسایی کند اما در صورتی که مجرمان از خود مقاومت نشان دهند، مامورین امنیتی می توانند سوار این ربات ها شده و با حداکثر سرعت 17.7 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

طراحی Nimbo به گونه ای است که می تواند در مسیرهای ناهموار هم حرکت کند؛ قابلیتی که به ندرت در ربات های رقیب به چشم می خورد. بنابراین ناهمواری های مسیر یا سرعت گیرها عاملی بازدارنده برای Nimbo به حساب نمی آیند و بدنه باریک ربات (که معادل 25 اینچ است) می تواند از مسیرهای کم عرض نیز عبور کند. نکته قابل توجه دیگر درباره Nimbo نیز شارژ اتوماتیک آن در داک های مخصوص است که سبب می شود این ربات همواره به فعالیت خود ادامه دهد.

کمپانی Turing هنوز صحبتی درباره قیمت گذاری Nimbo به میان نیاورده، اما به نظر می رسد که قیمت آن بسته به نیاز مشتریان متغیر باشد. در واقع این ربات را می توان به گونه ای شخصی سازی کرد که با سیستم های امنیتی در ارتباط باشد، با پهپادها صحبت کند یا سنسورهای بیشتری را با خود حمل کند؛ بنابراین مدل پایه، تنها گزینه در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    این مسخره بازیها چیه بابا ? مریم موسویو بزارین روی این رباط حملش کنه تو دیجیاتو براتون

مطالب پیشنهادی