ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحقیقات دولت فرانسه کند کردن عمدی آیفون اپل
تکنولوژی

آغاز تحقیقات دولت فرانسه در خصوص ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی

دفتر «DGCCRF» در وزارت امور اقتصادی دولت فرانسه تحقیقاتی را در خصوص احتمال تقلب شرکت اپل در ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی آغاز کرده است. مدت هاست که ماجرای کند کردن عمدی آیفون ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

دفتر «DGCCRF» در وزارت امور اقتصادی دولت فرانسه تحقیقاتی را در خصوص احتمال تقلب شرکت اپل در ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی آغاز کرده است.

مدت هاست که ماجرای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی به دلیل ضعیف شدن باتری آنها به دردسری بزرگ برای غول دنیای تکنولوژی مبدل شده و تا امروز چند شخص حقیقی و حقوقی از این بابت از اپل شکایت کرده اند. حالا پای دولت فرانسه نیز به این ماجرا باز شده تا مشخص شود آیا اپل در این موضوع تخلفی را مرتکب شده یا نه.

پس از رسانه ای شدن این ماجرا اپل به انجام چنین کاری اعتراف نمود و برای آرام کردن نارضایتی ها مبلغ ۵۰ دلار را از هزینه تعویض باتری آیفون های قدیمی کاست، اما به نظر می رسد این اقدامات خشم کاربران را فرو ننشانده است.

تحقیقات دولت فرانسه کند کردن عمدی آیفون اپل

البته تحقیقات وزارت اقتصاد فرانسه به معنی محکومیت اپل نیست و دولت قصد دارد از این طریق مشخص نماید که آیا نیازی به ارجاع مسئله به دادگاه وجود دارد یا خیر. طبق قوانین این دولت اروپایی، اگر شرکتی به طور عمدی عمر محصول خود را برای افزایش فروش کاهش دهد، مشمول پرداخت جریمه ای معادل ۵ درصد از درآمد های سالانه خود خواهد شد.

اپل البته چنین اتهامی را نپذیرفته و اعلام داشته که کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی تنها به دلیل ضعف شدن باتری آنها به مرور زمان و به جهت جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی موبایل ها انجام گرفته و هیچ ربطی به ترغیب کاربران به خرید آیفون های جدید ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohamad mq
    mohamad mq | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    بزرگترین اشتباه من بروزرسانی ایفون 5 اس به ای او اس 11 بود ... فوق العاده سرعت اومده پایین و دائم در حال کرش کردن و فریز شدنه

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    هر كي اپلو نشناسه ما دگ بعد دو سه مدل ميشناسيم? اصن از قديمم كه به اين شكل كند نميشد ، نسخه هاي جديد ios عملكرد گوشي هاي قديمي رو كم ميكرد.... مختص اپل هم نبود!! خيلي از دستگاه هاي اندرويد قديمي هم همچين بلايي سرشون ميامد، فقط نوكيا بود كه با اينكه اپديتا هيچ تغييري ايجاد نميكرد معمولا عملكرد گوشي رو بهبود ميداد ...اونم بخاطر اخلاق مردم اسكانديناوي بود فك كنم وگرنه سياست كلي سازنده ها همين هست!

مطالب پیشنهادی