ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Meltdown و Spectre مدیرعامل اینتل
تکنولوژی

به زودی نقص های امنیتی خطرناک در همه پردازنده های جدید اینتل رفع می شوند

چند روز پیش کمپانی اینتل مدعی شده بود که به روز رسانی ارائه شده توسط این شرکت می تواند ظرف یک هفته آینده نقص های امنیتی Meltdown و Spectre را در ۹۰ درصد پردازنده هایی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۲۴

چند روز پیش کمپانی اینتل مدعی شده بود که به روز رسانی ارائه شده توسط این شرکت می تواند ظرف یک هفته آینده نقص های امنیتی Meltdown و Spectre را در ۹۰ درصد پردازنده هایی که طی ۵ سال اخیر توسط آنها عرضه شده رفع نماید. حال مدیرعامل این شرکت وعده داده تا ۱۰ درصد باقی مانده نیز پیش از پایان ماه ژانویه (هفته اول بهمن) به روز رسانی مورد بحث را دریافت نمایند.

از دیدگاه برخی کارشناسان هنوز ابعاد واقعی خطری که از بابت دو نقص امنیتی مورد بحث کاربران گجت های الکترونیک از جمله محصولات اینتل را تهدید می کند مشخص نشده و احتمالاً تا سال ها گریبان گیر آنها باشد، اما به نظر می رسد «برایان کرانیچ» (Brian Krzanich) مرد اول اینتل چندان با این دیدگاه هم عقیده نیست.

«ما معتقدیم که اثر منفی این به روز رسانی در عملکرد پردازنده ها بستگی زیادی به بار کاری آنها دارد.» او این اظهار نظر را در واکنش به ادعای برخی افراد در خصوص کاهش بازده پردازنده های اینتل تا ۳۰ درصد پس از دریافت آپدیت مورد بحث مطرح ساخته و در ادامه می گوید: «احتمالاً این اثر منفی برای برخی بیشتر از بقیه باشد. ما در حال کار با شرکای خود برای کاهیدن از این اثر در گذر زمان هستیم.»

کرانیچ البته از موضع قبلی شرکت متبوعش مبنی بر این که هیچ مدرکی دال بر سوء استفاده از نقص های امنیتی Meltdown و Spectre وجود ندارد، عقب نشینی کرده و اعلام داشته است که اینتل به شدت در حال کار روی این دعاها و نحوه اثر گذاری آنها است.

او همچنین در خصوص این مسئله که پردازنده های اینتل با عمر بیشتر از ۵ سال چه زمانی به روز رسانی امنیتی لازم را دریافت می کنند، اظهار نظر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sami
    Sami | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    کاهش عملکرد پردازنده ها تا 30%!
    یک سوم عملکرد قبل؟!!

مطالب پیشنهادی