ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف موقتی ارائه بسته امنیتی برای آسیب پذیری های Spectre و Meltdown توسط مایکروسافت

چندی پیش خبر رسید که چیپ های اینتل دو حفره امنیتی خطرناک به نام های Meltdown و Spectre دارند که به مهاجمان امکان می دهند با سوء استفاده از عملیات پردازش موازی، به حافظه محرمانه پردازنده دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۶

چندی پیش خبر رسید که چیپ های اینتل دو حفره امنیتی خطرناک به نام های Meltdown و Spectre دارند که به مهاجمان امکان می دهند با سوء استفاده از عملیات پردازش موازی، به حافظه محرمانه پردازنده دست پیدا کنند و هرگونه اطلاعات موجود روی سیستم را به سرقت ببرند.

بلافاصله بعد از انتشار این خبر مایکروسافت بسته امنیتی ویژه ای را برای رفع آسیب پذیری چیپ های اینتل برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد که در ادامه مشخص شد برخی کامپیوترهای مجهز به چیپ های مبتنی بر معماری AMD که این بسته را دریافت کرده اند دیگر بوت نمی شوند.

حالا مایکروسافت به این خبر واکنش نشان داده و اعلام نموده که ارائه بسته امنیتی خود را به صورت موقتی متوقف می کند.

ظاهرا کاربران به فروم های پشتیبانی این شرکت هجوم برده اند و از بوت نشدن کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر چیپ های دارای معماری AMD بعد از دریافت این بسته خبر داده اند.

مایکروسافت نیز این مساله را تایید کرد و انگشت اتهام را به سوی AMD و مستندات آن گرفت:

مایکروسافت گزارشاتی را از مشتریان خود دریافت کرده مبنی بر آنکه برخی دستگاه های مبتنی بر معماری AMD با دریافت بسته امنیتی جدید وارد وضعیت غیرقابل بوت می شوند.

ما بعد از انجام بررسی های دقیق به این نتیجه رسیدیم که چیپ های مبتنی بر معماری AMD با مستنداتی که پیشتر در اختیارمان قرار گرفته بود و براساس آنها مکانیزم های دفاعی لازم در برابر آسیب پذیری های Spectre و Meltdown را توسعه داده بودیم همخوانی ندارند.

بنابراین آن دسته از کاربرانی که بعد از دریافت بسته امنیتی ویندوز ۱۰ دچار مشکل شده اند باید به وبسایت پشتیبانی مایکروسافت سر بزنند تا دستگاه های خود را بازیابی نمایند. در عین حال مایکروسافت و AMD همکاری های خود را آغاز کرده اند تا فرایند ارائه بسته امنیتی مذکور را از سر بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sami
    Sami | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    یعنی مایکروسافت عملا امتحان نکرده بود یا حتی به یک گروه از مشتری هایش که پردازنده AMD داشته اند نگفته که آپدیت را امتحان کنند!

مطالب پیشنهادی