ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال 2018، امنیت و سرعت USB پیشرفتی چشمگیر خواهد داشت

در جریان نمایشگاه CES امسال، کنسرسیومی که مسئولیت تعیین استانداردهای USB را برعهده دارد اعلام کرد که مشغول توسعه تکنولوژی هایی برای بهبود سرعت شارژ USB است. این کنرسیسوم با پروژه USB Fast Charger قصد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۶

در جریان نمایشگاه CES امسال، کنسرسیومی که مسئولیت تعیین استانداردهای USB را برعهده دارد اعلام کرد که مشغول توسعه تکنولوژی هایی برای بهبود سرعت شارژ USB است. این کنرسیسوم با پروژه USB Fast Charger قصد دارد سرعت شارژ باتری را به بیشترین میزان ممکن برساند.

تولیدکنندگان موبایل، دیوایس های خود را به گونه ای می سازند که با شارژرهای شخص ثالث سازگار باشند، اما اگر به دنبال قابلیت های بیشتر مانند شارژ سریع تر باشید معمولاً باید به سراغ شارژرهای خود آنها بروید. اما تکنولوژی جدید شارژ قصد دارد کاری کند که شما با اتصال موبایلتان به یک شارژر شخص ثالث (مانند شارژر خانه یک دوست یا حتی شارژر لپتاپ) با همان سرعت همیشگی به موبایلتان سوخت برسانید.

جف ریونکرفت، مدیر فروم پیاده سازی USB می گوید باید به زودی منتظر فراگیری شارژرهای سریع گواهی شده در بازار بود. USB تا امروز بسیار فراگیر شده است. این تکنولوژی که بیش از دو دهه پیش برای اتصال ماوس و پرینتر به پی سی ها توسعه یافت، امروزه روی هر دیوایسی یافت می شود. اما این فراگیری مشکلات خود را نیز به همراه آورده است.

به عنوان مثال در سال 2016، کابل و پورت USB-C روی بسیاری از دستگاه ها مورد استفاده قرار گرفت، اما کابل های غیراستاندارد که از قطعات نامناسب بهره مند بودند، به راحتی می توانستند دیوایس های مصرف کنندگان را به آتش بکشند. حالا به نظر می رسد کنسرسیوم USB پاسخی برای این مشکل نیز دارد و خبر از استاندارد تازه ای به نام «اصالت سنجی USB» می دهد که امسال از راه خواهد رسید.

اصالت سنجی USB، کمپانی های تولیدکننده قطعاتی مانند چیپ های کنترلر USB، کابل ها و شارژرها را مجبور می کند تا با پشت سر گذاشتن آزمایش هایی، جوازی خاص و یک نشان اعتماد دریافت کنند. بعد از این، زمانی که کابل یا شارژری تقلبی به دیوایس متصل کنید، اصالت آن سنجیده شده و دستگاه در امان می ماند. به همین شکل، هنگامی که کابلی اصل به دستگاه متصل کنید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

این برنامه اصالت سنجی، از طرف دیگر به کاربران کمک می کند تا کامپیوترهای خود را از حملاتی که از طریق USB انجام می شوند مصون دارند. به عنوان مثال یک تامب درایو USB نمی تواند بدافزار را به دیوایس قربانی منتقل کند زیرا اصالت سنجی آن با موفقیت انجام نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omid apk 2024
    omid apk 2024 | ۱۹ دی ۱۳۹۶

    فقط تایپ سی?

مطالب پیشنهادی